Què has de saber?
Els ajuts FI-SDUR subvencionen ajuts per a la contractació de personal investigador en formació que desenvolupa el seu doctorat en el marc d’un departament del sistema universitari de Catalunya.
L’objectiu d’aquests ajuts és el de fomentar la capacitat investigadora del sistema universitari, impulsant i consolidant estratègies i polítiques científiques conjuntes entre els departaments seleccionats i llurs universitats, amb la finalitat que desenvolupar activitats de recerca d'impacte internacional i que enfortir la generació de coneixement fronterer i la seva transferència.
Contacte: Marta Renato (marta.renato@gencat.cat | Telèfon: 937 819 789) i Mireia Casado (mireia.casado@gencat.cat | Telèfon: 932 223 776)
Contacte per a activitats formatives: Laura Serrate (lserrate@gencat.cat | Telèfon: 933 193 461)
Estat de la convocatòria: publicada la resolució d'atorgament i denegació dels ajuts.
Resolució: Un cop transcorreguts 2 mesos i 5 dies des de la resolució de la convocatòria, l’enllaç de l’e-tauler ja no estarà disponible. Podreu consultar la relació de persones beneficiàries al portal de transparència.
Justificació: podeu trobar els documents i formularis de justificació a les pàgines de les corresponents convocatòries: FI SDUR 2022, FI SDUR 2021, FI SDUR 2020
A persones que cursin estudis de doctorat en algun dels departaments universitaris receptors dels ajuts FI-SDUR 2023. La llista de departaments universitaris i el número d’ajuts disponibles es pot consultar a les bases reguladores.
Termini de presentació de sol·licituds (persones candidates): des del 3 de juny de 2023 fins al 26 de juny de 2023 a les 14:00h.
Termini de validació de les sol·licituds (universitats): des del 29 de juny de 2023 fins el 5 de juliol de 2023 a les 14:00h.
La documentació que s’ha d’adjuntar a la sol·licitud provisional és la següent:
- Un document annex normalitzat que inclou un breu currículum de la persona candidata; una memòria tècnica amb el resum de les activitats formatives i de recerca que es preveu assolir durant els tres anys de l’ajut; els objectius i els resultats científics esperats; l’aplicabilitat i la transferència de coneixement previstes i el possible impacte social, econòmic i científic de la recerca desenvolupada. Aquest document annex es pot emplenar en català, castellà o anglès.
- Un document que acrediti la concessió del projecte de recerca, o conveni o contracte de recerca o transferència on és investigador principal o membre el director o directora de tesi. No serà necessari presentar aquest document si el projecte, contracte o conveni ha estat atorgat o està formalment vinculat a la universitat d’adscripció.
- Els expedients acadèmics dels estudis de grau o equivalent i de màster en els quals consti la data d’obtenció del títol i la nota mitjana. En el cas d’estar cursant encara els estudis i no haver-los finalitzat en el moment de presentar la sol·licitud, caldrà presentar els expedients acadèmics provisionals el màxim d’actualitzats possible o la matrícula corresponent d’aquests estudis.
- Les persones sol·licitants que hagin cursat totalment o parcialment els estudis universitaris en centres de fora del sistema universitari de l’Estat espanyol han d’acompanyar els expedients acadèmics de les declaracions d’equivalència calculades, d’acord amb el que disposa el Ministeri d’Educació i Formació Professional. Enllaç: https://universidades.sede.gob.es/pagina/index/directorio/Equivalencia_notas_medias. Les persones candidates únicament han de formalitzar i presentar aquestes declaracions d’equivalències de la nota mitjana, sense la necessitat de tramitar-ne ni verificació del contingut ni la signatura.
- Si escau, còpia de la documentació acreditativa corresponent a les situacions d’excepcionalitat previstes a les bases reguladores.
Documents
Les persones candidates als contractes de personal investigador predoctoral en formació han de complir els requisits següents:
a) Les persones candidates dels ajuts han d’haver finalitzat els estudis que donen accés als ensenyaments oficials del doctorat entre l’1 de gener de 2020 i la data de presentació de la sol·licitud.
Alternativament, també es podran presentar a la convocatòria les persones candidates que en el moment de presentar la sol·licitud estiguin matriculades a una titulació que permeti matricular-se al programa de doctorat del curs acadèmic 2023-2024.
També es poden presentar les persones candidates que hagin obtingut, a partir de l’1 de gener de 2020, el títol oficial d’alguna de les especialitats en ciències de la salut.
El termini de finalització dels estudis i de l’especialitat mèdica s’amplia excepcionalment fins a l’1 de gener de 2017, si entre l’1 de gener de 2017 i 31 de desembre de 2019 (després d’haver superat els estudis d’accés al doctorat), les persones han estat en alguna d’alguna de les situacions d’excepcionalitat previstes:
- Haver gaudit d’un període de baixa per maternitat o paternitat.
- Haver tingut a càrrec menors de sis anys o persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial que depenguin de la persona beneficiària i que requereixin una dedicació especial.
- Haver patit qualsevol malaltia greu o accident que requereixi una intervenció de cirurgia major o un tractament en un centre hospitalari i provoqui la incapacitació temporal per a l’ocupació o l’activitat habitual de la persona durant un període continuat mínim de 6 mesos.
- Haver patit qualsevol de les situacions previstes a la Llei de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.
- Haver tingut reconegut l’estatus de persona refugiada segons la Convenció de Ginebra de 1951.
A més, els sol·licitants no poden estar en possessió del títol de doctor i no poden haver gaudit de més de 12 mesos de cap altre contracte predoctoral.
b) En el moment de presentar la sol·licitud, les persones candidates no poden haver gaudit en convocatòries anteriors de cap ajut per a la contractació de personal investigador predoctoral en formació (FI) ni de cap ajut per a la contractació de personal investigador predoctoral en formació als departaments d’universitats (FI SDUR). Tampoc poden haver gaudit de més de 12 mesos de cap altre contracte específic de personal investigador predoctoral en formació.
c) En el moment d'iniciar el contracte objecte de l'ajut, les persones candidates han d'estar admeses o matriculades al programa de doctorat del curs acadèmic que estableixi la convocatòria corresponent.
d) No estar en possessió del títol de doctorat
e) Disposar d’una nota mitjana mínima d’expedient acadèmic per als estudis de grau o de la titulació equivalent igual o superior a 6,50 (escala de 0 a 10).
- En el cas d’estudis cursats a l’estranger, la nota mitjana de l’expedient acadèmic s’ha de calcular d’acord amb el que disposen les resolucions vigents del Ministeri d’Educació i Formació Professional d’equivalències de notes mitjanes https://universidades.sede.gob.es/pagina/index/directorio/Equivalencia_notas_medias.
f) Cada persona candidata només pot constar com a tal en una sol·licitud.
Les persones que dirigeixen les tesis doctorals han de complir els requisits següents:
a) Tenir una vinculació estatutària o laboral amb els departament de la universitat d’adscripció de l’ajut. Aquesta vinculació ha de garantir suficientment la supervisió i el seguiment de la tesi doctoral de la persona candidata.
No compleixen aquest requisit el personal amb dedicació a temps parcial, el personal en situació d’excedència, el professorat visitant i el professorat emèrit.
b) Ser investigadors principals o membres del projecte de recerca, contracte o conveni de recerca o de transferència. En el cas dels convenis o contractes de recerca o de transferència de coneixement, han de tenir un valor mínim de 24.000,00 (vint-i-quatre mil) euros.
Els projectes de recerca, contractes o convenis esmentats han d’estar vigents o concedits en el moment de presentar la sol·licitud.
No es consideren projectes de recerca competitius els ajuts de suport als grups de recerca reconeguts per la Generalitat (SGR) ni els ajuts que tenen per objecte la incorporació de personal investigador.
c) Cada persona directora de tesi només pot constar en una sol·licitud.
d) Formar part d’un grup de recerca reconegut en el marc de la convocatòria d’ajuts per donar suport a l'activitat científica dels grups de recerca de Catalunya (SGR-Cat 2021).
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Durada:
- Els ajuts concedits tenen una durada de tres anys.
- Els contracte s'iniciaran el primer dia de mes.
Beneficiaris:
- Poden beneficiar-se d'aquests ajuts les universitats de el sistema universitari de Catalunya.
Quantia Subvencionable:
- L'ajut atorgat es destina a finançar el salari i la quota patronal de la Seguretat Social del personal investigador contractat. Aquesta despesa també inclourà els costos d'indemnització per finalització del contracte per expiració del temps acordat.
- Per a totes les persones beneficiàries que gaudeixin del programa FI-SDUR, l'AGAUR farà efectiu a les universitats l'import corresponent als preus públics de la tutela acadèmica del doctorat.
- El personal investigador contractat podrà disposar de finançament addicional (fins a 3.000 euros) per a realitzar activitats de formació.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Primera fase:
Terminis
Del 03/06/2023 al 26/06/2023Primera fase:
Les sol·licituds s'han de presentar per mitjans telemàtics, acompanyades de la documentació que preveuen les bases reguladores.
La sol·licitud provisional l'ha de presentar la persona candidata a l’ajut per a la contractació per via electrònica a través del Formulari de sol·licitud FI-SDUR 2023 seguint les instruccions que s'hi preveuen.
Dubtes que poden sorgir com a persona investigadora o candidata aquí.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Presentació de sol·licituds provisionals: No cal que disposeu d'idCATMòbil o certificat digital.
-
Segon pas
Confirmació institucions sol·licitants
Segona fase
Segona fase
Un cop transcorregut el termini de presentació de sol·licituds provisionals, s'obrirà un nou termini per tal que les institucions sol·licitants de l'ajut accedeixin a l'aplicació de gestió d'ajuts de l'AGAUR (BOGA) per confirmar o rebutjar la presentació de les sol·licituds.
El termini de les institucions per confirmar o rebutjar la presentació de les sol·licituds provisionals per als ajuts de nova concessió resta pendent de la publicació de la convocatòria.
Per presentar la sol·licitud cal que la persona representant legal signi el document de confirmació que genera BOGA i el faci arribar a l'AGAUR mitjançant la plataforma EACAT, o un altre registre electrònic vàlid.
Dubtes que poden sorgir com a entitat aquí.
-
Tercer pas
Resposta de l'Administració
Quan es rep resposta de l'Administració?
Quan es rep resposta de l'Administració?
El termini legal màxim per resoldre és de sis mesos, a comptar de la publicació d'aquesta convocatòria al DOGC. Transcorregut aquest termini sense resolució expressa, el/la sol·licitant pot entendre desestimada la seva sol·licitud per silenci administratiu.
Quina resposta es rep?
La resolució es publica al tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Per tal de fer-ne més difusió, i a efectes informatius, es pot consultar el resultat de la resolució a les pàgines web de l’AGAUR i del Departament de Recerca i Universitats.
Es pot presentar un recurs?
La resolució exhaureix la via administrativa. Les persones interessades poden interposar recurs de reposició davant el president o presidenta de la Comissió Executiva d’Ajuts de Recerca, en el termini d’un mes, a comptar des de l’endemà de la seva publicació al tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, o bé poden interposar directament recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos, a comptar des de l’endemà de la seva publicació al tauler esmentat.
-
Quart pas
Acceptació i acreditació de la contractació
L’acceptació de l’ajut es realitzarà conjuntament a la certificació de la contractació de la persona investigadora i s’ha de formalitzar mitjançant un model normalitzat signat per les persones [...]
L’acceptació de l’ajut es realitzarà conjuntament a la certificació de la contractació de la persona investigadora i s’ha de formalitzar mitjançant un model normalitzat signat per les persones representants legals de les entitats beneficiàries.
El document d’acceptació, que acredita també aquesta incorporació, s’ha de presentar per mitjans telemàtics en el termini màxim de dos mesos des de l'endemà de l'inici del contracte objecte de l'ajut.
Tràmits relacionats