Què has de saber?
L’objectiu de la convocatòria és impulsar les activitats dels grups de recerca que permetin reforçar l’impacte científic, econòmic i social de la recerca, així com promoure la seva projecció internacional.
Contacte:
Alberto Córdoba (alberto.cordoba@gencat.cat) Telèfon: 930 000 589
IMPORTANT: període d'execució de la convocatòria SGR-Cat 2021 ampliat fins el 30 de juny de 2025.
Un cop transcorreguts 2 mesos i 5 dies naturals des de la resolució d'atorgament de la convocatòria, l’enllaç de l’e-tauler ja no estarà disponible. Podreu consultar la relació d'entitats beneficiàries al portal de transparència .
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
Tots els grups de recerca de les universitats del sistema universitari de Catalunya, els centres de recerca públics i privats, les fundacions hospitalàries i les infraestructures científiques i tècniques singulars amb personalitat jurídica pròpia i seu a Catalunya. Els centres i les fundacions han de tenir com a activitat principal la recerca, d’acord als seus estatuts o amb la normativa que els reguli, i seu a Catalunya.
Termini de presentació de sol·licituds: del 26/03/2022 al 02/05/2022 a les 14:00h (hora local Barcelona)
La sol·licitud SGR-Cat 2021 consta de dues parts:
- Formulari amb les dades bàsiques del grup i l’entitat sol·licitant: obligatori per a tots els grups de recerca.
- Annex al formulari amb les dades científiques del grup: obligatori únicament per als grups que sol·licitin i compleixin els requisits per a passar a avaluació científica per optar a finançament.
Caldrà descarregar-se el Formulari de la web de Tràmits Gencat i guardar-lo en un disc local. El formulari es pot emplenar i desar tantes vegades com sigui necessari abans de fer l’enviament definitiu.
Els grups que compleixin els requisits per optar a avaluació científica hauran de descarregar-se l’Annex, emplenar-lo amb la informació requerida, convertir-lo a PDF i annexar-lo al Formulari.
Amb el Formulari emplenat i havent adjuntat l’Annex al Formulari (únicament en el cas dels grups que compleixin els requisits per optar a avaluació científica), caldrà validar el Formulari i signar-lo amb certificat digital per la persona representant legal de l’entitat sol·licitant. És imprescindible que la signatura sigui amb certificat digital de persona jurídica, no es podrà tramitar el seu enviament amb cap altre tipus de signatura que no sigui aquesta.
Una vegada signat electrònicament el Formulari caldrà tornar a la web de Tràmits Gencat i enviar telemàticament la sol·licitud. El tràmit genera un acusament de rebuda que podreu descarregar, així com també rebreu un acusament per correu electrònic si així ho assenyaleu a la sol·licitud.
Amb aquest últim pas la sol·licitud ja estarà tramitada correctament, no caldrà fer cap tràmit addicional.
Documents
Informe estadístic: resultats resolució definitiva SGR-Cat 2021
Llistat de grups SGR-Cat 2021 per àmbits i àrees de coneixement
Instruccions sol·licituds altes-baixes nous membres als grups SGR-Cat 2021
Plantilla sol·licitud altes-baixes nous membres als grups SGR-Cat 2021
Els requisits de les entitats beneficiàries es poden consultar a la base 3 de les bases reguladores.
Els requisits dels grups SGR per a les diferents modalitats i opcions es poden consultar a la base 7 de les bases reguladores.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Termini de presentació de sol·licituds: del 26/03/2022 al 02/05/2022 a les 14:00h (hora local Barcelona)
Terminis
Del 26/03/2022 al 02/05/2022Termini de presentació de sol·licituds: del 26/03/2022 al 02/05/2022 a les 14:00h (hora local Barcelona)
Les sol·licituds les ha de presentar la persona representant legal de la institució sol·licitant segons els models normalitzats per mitjans electrònics a través de l’Apartat Tràmits de la web de la Generalitat de Catalunya.
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep resposta de l’Administració?
Quan es rep resposta de l’Administració?
El termini legal màxim per resoldre aquesta convocatòria és de sis mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució al DOGC.
Transcorregut aquest termini sense resolució expressa, l’ajut sol·licitat s’entén desestimat per silenci.
Quina resposta es rep?
Primerament, es publicarà la resolució d'inadmissió i/o desistiment de la sol·licitud al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
Posteriorment, la resolució de concessió serà notificada mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
Per tal de fer-ne més difusió, i a efectes informatius, es podrà consultar el resultat de la resolució a la pàgina web de l’AGAUR.
Es pot presentar un recurs?
La resolució de concessió indicarà els recursos que s’hi poden interposar.
-
Tercer pas
Acceptar l'ajut
L’acceptació de l’ajut s’ha de formalitzar mitjançant un document normalitzat signat per la persona representant legal de l’entitat a la qual queda vinculat l’ajut, en el qual s’ha de comprometre a [...]
L’acceptació de l’ajut s’ha de formalitzar mitjançant un document normalitzat signat per la persona representant legal de l’entitat a la qual queda vinculat l’ajut, en el qual s’ha de comprometre a complir totes les condicions que fixen les bases reguladores i la convocatòria. S’haurà d’acceptar tant el reconeixement com, si és el cas, el finançament.
En el cas de grups interinstitucionals, el document d’acceptació haurà d’estar signat per les persones representants legals de les entitats implicades a les quals quedarà vinculat l’ajut.
A través del document d’acceptació, les entitats proposades com a beneficiàries també poden desistir de la subvenció o presentar la reformulació del pressupost per adaptar-lo a la subvenció proposada. La subvenció s’atorgarà sobre el pressupost acceptat i la justificació haurà de ser respecte d’aquest pressupost.
En el supòsit d’haver presentat una reformulació del pressupost, l’atorgament de la subvenció comporta l’acceptació de la reformulació.
El document normalitzat d’acceptació de l’ajut es podrà obtenir a la pàgina web de l’AGAUR.
Juntament amb el document d’acceptació caldrà aportar en els supòsits que s’indiquen a la base 17.4 de les bases reguladores la documentació que s’hi indica.
El document d’acceptació i la documentació perceptiva s’ha de presentar al registre electrònic de l’AGAUR en un termini de 30 dies mitjançant el tràmit Tramesa Genèrica que hi ha disponible a l’Extranet de les Administracions Catalanes (EACAT) o bé via Petició Genèrica a través de Tràmits Gencat.
IMPORTANT: s’entén que renuncien tàcitament a l’ajut i al reconeixement com a grup de recerca les entitats beneficiàries que no hagin presentat el document d’acceptació i la resta de documentació requerida en el termini i les condicions descrits prèviament.
Tràmits relacionats