Què has de saber?
L’objecte d’aquesta convocatòria és concedir ajuts per a la mobilitat comarcal a les famílies residents a les comarques de l'Alt Pirineu, el Berguedà, la Garrotxa, la Vall d'Aran, el Ripollès i el Solsonès (APA) en què algun dels seus membres estigui matriculat en una universitat del sistema universitari català en el curs acadèmic per al qual se sol·licita l’ajut (curs 2023-2024). La mobilitat s’entén com a desplaçament i allotjament fora de la comarca on es té la residència familiar.
Les famílies susceptibles d’ajuts han de residir en una de les comarques següents:
-
L'Alt Urgell
-
L'Alta Ribagorça
- El Berguedà
-
La Cerdanya
- La Garrotxa
-
El Pallars Jussà
-
El Pallars Sobirà
- El Ripollès
-
El Solsonès
-
La Vall d’Aran
Contacte: estudiants.agaur@gencat.cat
L'ajut és per al curs acadèmic 2023-2024.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A l'estudiantat universitari resident a les comarques de l'Alt Pirineu, el Berguedà, la Garrotxa, la Vall d'Aran, el Ripollès i el Solsonès.
El termini de presentació de sol·licituds comença el dia 9 d'abril de 2024 i finalitza el dia 8 de maig de 2024 a les 14:00:00h (hora local de Barcelona).
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
1. Certificat municipal de convivència on consti la data d’alta en el padró de la persona sol·licitant en un municipi de les comarques esmentades a la base 1, com a mínim des de l’1 de gener de 2021. En cas que les persones s’hagin empadronat posteriorment a l’1 de gener de 2021, a més del certificat de convivència on consti la data d’alta al padró municipal de tota la unitat familiar, cal presentar la documentació acreditativa del centre docent on la persona sol·licitant ha estudiat el curs 2020-2021 i/o qualsevol altra documentació acreditativa d’aquesta circumstància.
2. Documentació que justifiqui la residència fora del domicili familiar durant el curs acadèmic, 2023-2024, mitjançant fotocòpia del contracte de lloguer o titularitat d el'habitatge.
3. Certificació acadèmica completa, on constin les assignatures matriculades, les qualificacions i els crèdits acadèmics obtinguts en cada una d’aquestes assignatures i la convocatòria en què s’han obtingut, en el cas de les persones sol·licitants que no cursin per primera vegada estudis universitaris. En aquesta certificació també ha de constar, de manera clara, el total de crèdits matriculats i el total de crèdits aprovats en el curs acadèmic 2022-2023.
4. En els casos que l’estudiant no s’hagi matriculat de la quantitat de crèdits exigits per la convocatòria, ha de justificar que s’ha matriculat del nombre màxim de crèdits d’acord amb l’organització administrativa del centre o pel motiu de finalitzar els estudis.
5. Fotocòpia de l’imprès de la matrícula universitària corresponent al curs 2023-2024 amb l’acreditació que se n’ha fet efectiu el pagament. Si s'ha optat per matrícula semestral, cal presentar la dels dos semestres.
6. Per alumnes a partir de segon curs, fotocòpia de l’imprès de la matrícula universitària corresponent al curs 2022-2023. Si s'ha optat per matrícula semestral, cal presentar la dels dos semestres.
7. Per els estudiants estrangers, fotocòpia del NIE per acreditar la condició de resident de qualsevol estat membre de la Unió Europea.
Requisits generals
- Tenir la ciutadania de qualsevol estat membre de la Unió Europea, o en cas de l'estudiantat no comunitari, acreditar la seva condició de persona resident.
- Residir en una de les deu comarques esmentades anteriorment com a mínim des de l'1 de gener de 2021. S’haurà d’acreditar presentant un certificat municipal de convivència on consti la data d'alta de la persona sol·licitant en un municipi de les comarques esmentades. Excepcionalment, en cas d’haver-se empadronat posteriorment a l’1 de gener de 2021, es pot beneficiar d’aquest ajut sempre que la persona sol·licitant acrediti fefaentment la residència en una de les set comarques esmentades a la base 1 en el moment de presentar la sol·licitud. Per demostrar aquest darrer fet i aplicar l’excepcionalitat, cal presentar, a més del certificat municipal de convivència, la documentació acreditativa del centre docent de les comarques de l’APA on la persona sol·licitant va estudiar el curs 2020-2021 i/o qualsevol altra documentació acreditativa d’aquesta circumstància.
Requisits acadèmics
Cal estar matriculats en una universitat del sistema universitari català el curs 2023-2024, en uns estudis encaminats a l'obtenció d'un títol oficial de grau.
Cursar estudis impartits de manera presencial.
Cal estar matriculat, el curs actual, de:
- Un mínim de 60 crèdits en la matricula anual en estudis de grau.
- Un mínim de 30 crèdits per cada semestre en estudis de grau.
Per a estudiants que no inicien estudis universitaris, haver superat el 80% dels crèdits matriculats el curs anterior o l’últim curs efectuat en els estudis de les branques de coneixement d’arts i humanitats, ciències, ciències de la salut i ciències socials i jurídiques, i el 60% en el cas dels estudis de les branques de coneixement d’enginyeria i arquitectura.
Requisits econòmics:
- No superar els llindars de renda familiar i de patrimoni establerts.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Quantia del ajut
L’import màxim per ajut és de 2.000 € d’acord amb les disponibilitats pressupostàries.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Del 09/04/2024 al 08/05/2024ACLARIMENT PEL QUE FA LA DOCUMENTACIÓ A PRESENTAR
Cal que llegiu detingudament aquest apartat, abans d’adjuntar la documentació al formulari, amb les especificacions que fan referència a la documentació a presentar.
Documentació que justifiqui la residència fora del domicili familiar durant el curs actual, mitjançant fotocòpia del contracte de lloguer o titularitat de l'habitatge.
Documentació que acrediti que la persona estudiant resideix fora del domicili familiar durant el curs
acadèmic que prevegi la convocatòria, mitjançant un contracte de lloguer de l'habitatge on es resideix durant el
curs escolar o bé amb el contracte de la residència d'estudiants. El contracte de lloguer ha d'estar degudament
signat.En cas de no disposar de contracte de lloguer o que la persona sol·licitant no aparegui com a
arrendatària haurà d'acreditar les despeses per raó de lloguer, pensió, residència d'estudiants o establiment
general, mitjançant transferències efectuades i com a mínim de tres mesos del curs escolar per al qual se
sol·licita l'ajut.Certificat municipal de convivència on consti la data d'alta al padró del sol·licitant
Cal acreditar els membres de la unitat familiar amb el Certificat Municipal de Convivència en el que ha de constar la data d’alta al padró de la persona sol·licitant.
La data d'alta al padró acostuma a aparèixer al Certificat Municipal de Convivència.
En cas que no aparegui s'haurà de presenta també, el Padró Municipal de la persona sol·licitant.
Situacions en que us podeu trobar:
En els casos en que el pare o la mare de la persona sol·licitant, per motius personals, no estigui empadronat en el domicili familiar, també haureu de presentar una declaració responsable explicant els motius.
En cas que el règim de custòdia dels fills sigui custòdia compartida caldrà afegir al formulari, com a membre computable, el progenitor que manca al certificat municipal de convivència.
En cas que la custòdia dels fills no sigui compartida si s'escau, té la consideració de membre computable el nou o la nova cònjuge o la persona unida per relació anàloga, del pare o mare de la persona sol·licitant que haureu d’incloure a la sol·licitud de l’ajut.
Per als alumnes a partir de 2n segon curs, expedient acadèmic actualitzat on constin les assignatures matriculades i aprovades al llarg dels estudis
Només s'acceptaran els expedients acadèmics actualitzat, en el moment de presentar la sol·licitud, on constin el nombre de crèdits de totes les assignatures matriculades. En el cas que només aparegui el nom de l'assignatura i les qualificacions obtingudes no donarem per bo el document.
Acreditació oficial, signada per la universitat, que justifiqui que no s'ha pogut matricular de 60 crèdits per al curs 2022-2023 i/o 2023-2024.
Presentar una acreditació del centre, signat per la secretaria acadèmica, que justifiqui que la persona sol·licitant s’ha matriculat del nombre màxim de crèdits, d’acord amb l’organització administrativa del centre.
No es pot acollir a aquest supòsit l’alumnat que, per raó del seu rendiment acadèmic en els cursos anteriors, no s’hagi pogut matricular del nombre de crèdits previstos.
En cap cas donarem per bo un document signat pel propi sol·licitant.
-
Segon pas
Rebre la resposta de l’Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?
Quan es rep la resposta de l'Administració?
El termini legal màxim per resoldre la convocatòria és de sis mesos comptadors des de l'endemà de la publicació d'aquesta convocatòria al DOGC.
Quina resposta es rep?
Es pot presentar un recurs?
-
Tercer pas
Rebre l’ajut
El pagament de l'ajut s'ha d'efectuar directament a la persona beneficiària a través d'una transferència bancària, un cop publicada la resolució d'adjudicació, prèvia presentació de la justificació [...]
El pagament de l'ajut s'ha d'efectuar directament a la persona beneficiària a través d'una transferència bancària, un cop publicada la resolució d'adjudicació, prèvia presentació de la justificació efectiva del pagament de la matrícula. Aquest document s’ha de presentar en el termini màxim de 10 dies després de la publicació al tauler d’anuncis de l’AGAUR de la resolució de concessió dels ajuts.
Tràmits relacionats