Què has de saber?
Ajuts a les universitats públiques i privades del sistema universitari de Catalunya, els centres de recerca, les fundacions hospitalàries i les Infraestructures Científiques i Tècniques Singulars (ICTS) per a la contractació de personal investigador predoctoral en formació.
ATENCIÓ ENTITATS:
- Termini per introduir les prioritzacions ampliat fins el dia 26 de gener de 2024 a les 14h.
- Les entitats d'adscripció han de presentar les sol·licituds i les propostes de renovació per a tots els ajuts atorgats en convocatòries anteriors entre l'11 i el 25 de gener.
Contacte:
Ariadna Audenis (aaudenis@gencat.cat) Telèfon: 933 194 237
Mireia Casado (mireia.casado@gencat.cat) Telèfon: 932 223 776
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A persones que duguin a terme el seu doctorat en una universitat del sistema universitari de Catalunya.
Termini per presentar la sol·licitud: Del 20 de setembre al 10 d'octubre de 2023 (fins les 14:00h, hora local Barcelona)
La documentació que s'ha d’adjuntar a la sol·licitud provisional és la següent:
a) Un document annex que inclogui un currículum breu de la persona candidata; una memòria tècnica amb el resum de les activitats formatives i de recerca que es preveu que s’assoliran durant els tres anys de l’ajut; els objectius i els resultats científics esperats; l’aplicabilitat i la transferència de coneixement previstes, i el possible impacte social, econòmic i científic de la recerca desenvolupada i el seu alineament amb les àrees i els àmbits temàtics d’intervenció definits per la Unió Europea. Aquest document annex es pot emplenar en català, castellà o anglès.
b) La documentació que permeti identificar el projecte de recerca competitiu, el contracte o el conveni de recerca o transferència i acreditar el fet que la persona directora de la tesi sigui la persona investigadora principal o membre d’aquest projecte, contracte o conveni. En el cas que aquesta documentació sigui pública, es poden incloure en aquest document l’enllaç o els enllaços al lloc web corresponent.
c) Els expedients acadèmics dels estudis de grau, llicenciatura o equivalent i de màster en els quals consti la data d’obtenció del títol i la nota mitjana. Si encara s’estan cursant els estudis i no s’han finalitzat en el moment de presentar la sol·licitud, cal presentar els expedients acadèmics provisionals ben actualitzats o la matrícula corresponent d’aquests estudis.
d) Si s’escau, també caldrà presentar els càlculs d’equivalències següents:
Les persones sol·licitants que hagin cursat totalment o parcialment els estudis de llicenciatura, grau, diplomatura o màster en centres de fora del sistema universitari de l’Estat espanyol han d’acompanyar els expedients acadèmics de les declaracions d’equivalència calculades, d’acord amb el que disposa el Ministeri d’Universitats. Enllaç: https://universidades.sede.gob.es/pagina/index/directorio/Equivalencia_notas_medias/language/ca_ES
Les persones candidates únicament han de formalitzar i presentar aquestes declaracions d’equivalències de la nota mitjana sense la necessitat de tramitar-ne la verificació del contingut.
e) Si escau, còpia de la documentació acreditativa corresponent a les situacions d’excepcionalitat previstes a les bases reguladores.
f) Documentació addicional requerida opcionalment per l’entitat d’adscripció de l’ajut.
Abans de l’enviament de la sol·licitud cal consultar la documentació específica que pot requerir la universitat, centre de recerca o fundació hospitalària a través de la qual es sol·licita l’ajut.
1. Requisits de les persones candidates:
a) Poden sol·licitar l’ajut de nova concessió les persones que, entre l’1 de gener de 2021 i la data d’inici del contracte, hagin finalitzat els estudis conduents al doctorat.
També poden participar en la convocatòria les persones que hagin finalitzat els estudis conduents al doctorat entre l’1 de gener de 2018 i la data d’inici del contracte si, després de finalitzar-los, s’han trobat en alguna d’aquestes situacions d’excepcionalitat:
- Han gaudit d’un període de baixa per maternitat.
- Han tingut a càrrec menors de sis anys.
- Han tingut a càrrec persones amb una discapacitat física, psíquica o sensorial legalment reconeguda.
- Han patit qualsevol malaltia greu o accident que requereixi una intervenció de cirurgia major o un tractament en un centre hospitalari i que provoqui la incapacitació temporal durant un període continuat mínim de 6 mesos.
- Han patit qualsevol de les situacions previstes a l’article 1 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere
- Tenen reconegut l'estatus de persona refugiada segons la Convenció de Ginebra de 1951
b) En el moment d'iniciar el contracte, han d’estar en possessió del títol de llicenciatura, enginyeria, arquitectura, grau universitari (de com a mínim 300 crèdits ECTS), màster universitari o un títol equivalent.
c) En el moment de presentar la sol·licitud, les persones candidates no poden haver gaudit en convocatòries anteriors de cap ajut per a la contractació de personal investigador predoctoral en formació (FI) ni de cap ajut per a la contractació de personal investigador predoctoral en formació als departaments d’universitats del sistema universitari de Catalunya (FI SDUR). Tampoc poden haver gaudit de més de 6 mesos de cap altre contracte específic de personal investigador predoctoral en formació.
d) En el moment d'incroporar-se a l'entitat d'adscripció, les persones candidates han d'estar matriculades en un programa de doctorat d’una universitat del sistema universitari de Catalunya del curs acadèmic que estableixi la convocatòria corresponent.
e) No estar en possessió del títol de doctorat.
f) Disposar d’una nota mitjana mínimad’expedient acadèmic per als estudis de grau o de la titulació equivalent igual o superior a 6,50 (escala de 0 a 10).
- En el cas d’estudis cursats a l’estranger, la nota mitjana de l’expedient acadèmic s’ha de calcular d’acord amb el que disposen les resolucions vigents del Ministeri d’Educació i Formació Professional d’equivalències de notes mitjanes <https://universidades.sede.gob.es/pagina/index/directorio/Equivalencia_notas_medias/language/ca_ES
g) Cada persona candidata només pot constar com a tal en una sol·licitud.
2. Requisits directors o directores de tesi:
a) Tenir una vinculació estatutària o laboral amb l’entitat d’adscripció de l’ajut. Aquesta vinculació ha de garantir suficientment la supervisió i el seguiment de la tesi doctoral de la persona candidata.
No compleixen aquest requisit el personal amb dedicació a temps parcial, el personal en situació d’excedència, el professorat visitant i el professorat emèrit.
b) Formar part d’un grup de recerca reconegut en el marc de la convocatòria d’ajuts per donar suport a l’activitat científica dels grups de recerca de Catalunya (SGR-Cat 2021).
c) Ser investigadors principals o membres del projecte de recerca, contracte o conveni de recerca o de transferència. En el cas dels convenis o contractes de recerca o de transferència de coneixement, han de tenir un valor mínim de 24.000,00 (vint-i-quatre mil) euros.
Els projectes de recerca, contractes o convenis esmentats han d’estar vigents o concedits en el moment de presentar la sol·licitud.
No es consideren projectes de recerca competitius els ajuts de suport als grups de recerca reconeguts per la Generalitat (SGR) ni els ajuts que tenen per objecte la incorporació de personal investigador.
d) Cada persona directora de tesi només pot constar en una sol·licitud.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitud persona candidata
Primera fase
Terminis
Del 20/09/2023 al 10/10/2023Primera fase
Les sol·licituds s'han de presentar per mitjans telemàtics, acompanyades de la documentació que preveuen aquestes bases. Per accedir a la segona fase és imprescindible que les entitats sol·licitants hagin signat prèviament el conveni corresponent amb l'AGAUR, que es pot trobar a la pàgina web de l'AGAUR.
La sol·licitud provisional l'ha de presentar la persona candidata a l’ajut per a la contractació per via electrònica a través del Formulari de sol·licitud FI 2024 seguint les instruccions que s'hi preveuen.
Una persona candidata i un director o directora de tesi només poden constar com a tal en una sola sol·licitud per cada convocatòria.
Dubtes que poden sorgir com a persona investigadora o candidata aquí.
Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Presentació de sol·licituds provisionals: No cal que disposeu d'idCATMòbil o certificat digital.
-
Segon pas
Confirmació institucions sol·licitants
Segona fase
Segona fase
Un cop transcorregut el termini de presentació de sol·licituds provisionals, s'obrirà un nou termini per tal que les institucions sol·licitants de l'ajut accedeixin a l'aplicació de gestió d'ajuts de l'AGAUR (BOGA) per confirmar o rebutjar la presentació de les sol·licituds.
El termini de les institucions per confirmar o rebutjar la presentació de les sol·licituds provisionals per als ajuts de nova concessió estarà obert des de l'18 al 25 d'octubre de 2023.
Per presentar la sol·licitud cal que la persona representant legal signi el document de confirmació que genera BOGA i el faci arribar a l'AGAUR mitjançant la plataforma EACAT, o un altre registre electrònic vàlid.
Una vegada confirmades, les entitats poden introduir la priorització de les sol·licituds fins al 10 de gener de 2024.
Dubtes que pueden surgir com entitat aquí
-
Tercer pas
Resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?El termini legal màxim per resoldre és de sis mesos, a comptar de la publicació d'aquesta convocatòria al DOGC. Transcorregut aquest termini sense resolució [...]
Quan es rep la resposta de l'Administració?
El termini legal màxim per resoldre és de sis mesos, a comptar de la publicació d'aquesta convocatòria al DOGC. Transcorregut aquest termini sense resolució expressa, el/la sol·licitant pot entendre desestimada la seva sol·licitud per silenci administratiu.Quina resposta es rep?
La resolució es publica al tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya. Per tal de fer-ne més difusió, i a efectes informatius, es pot consultar el resultat de la resolució a les pàgines web de l’ AGAUR i de la Secretaria d'Universitats i Recerca (SUR).Es pot presentar un recurs?
La resolució exhaureix la via administrativa. Les persones interessades poden interposar recurs de reposició davant el president o presidenta de la Comissió Executiva d’Ajuts de Recerca, en el termini d’un mes, a comptar des de l’endemà de la seva publicació al tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, o bé poden interposar directament recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos, a comptar des de l’endemà de la seva publicació al tauler esmentat, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. -
Quart pas
Acceptació i acreditació de la contractació
L’acceptació de l’ajut per a les noves concessions s’ha de formalitzar mitjançant un model normalitzat signat per les persones representants legals de les entitats beneficiàries
L’acceptació de l’ajut per a les noves concessions s’ha de formalitzar mitjançant un model normalitzat signat per les persones representants legals de les entitats beneficiàries
El document d’acceptació s’ha de presentar per mitjans telemàtics en el termini màxim de dos mesos des de l'endemà de l'inici del contracte objecte de l'ajut.
-
Cinquè pas
Incorporació de la persona candidata
Els contractes de nova concessió objecte d’aquest ajut s’han d’iniciar com a molt tard l’1 de juliol de 2024.
Els contractes de nova concessió objecte d’aquest ajut s’han d’iniciar com a molt tard l’1 de juliol de 2024.
Tots els contractes han de començar el primer dia de mes.
-
Sisè pas
Renovació de l’ajut
Les entitats d'adscripció han de presentar les sol·licituds i les propostes de renovació per a tots els ajuts atorgats en convocatòries anteriors de l'11 al 25 de gener de 2024.
Les entitats d'adscripció han de presentar les sol·licituds i les propostes de renovació per a tots els ajuts atorgats en convocatòries anteriors de l'11 al 25 de gener de 2024.
-
Setè pas
Justificació de l’ajut
Les entitats han de justificar l'ajut de cada persona investigadora, en un termini màxim de dos mesos des de la finalització de l'ajut, mitjançant la documentació següent:
Les entitats han de justificar l'ajut de cada persona investigadora, en un termini màxim de dos mesos des de la finalització de l'ajut, mitjançant la documentació següent:
a) Una memòria tècnica de l’actuació justificada signada per la persona investigadora contractada i per la persona directora de tesi
b) Una memòria econòmica justificativa del cost de les contractacions realitzades en funció dels resultats obtingutsA part, les entitats beneficiàries i les persones destinatàries dels ajuts s’han de sotmetre a les actuacions de verificació administrativa i sobre el terreny que realitzi l’AGAUR. Ambdues verificacions s’efectuaran mitjançant mostreig.
Tots els models normalitzats per a la justificació es podran trobar a la web de l'AGAUR.