Què has de saber?
L’objecte és atorgar ajuts per a projectes de recerca en diferents àmbits científics amb l'objectiu d'analitzar l'impacte de l'epidèmia COVID-19 i del concepte de pandèmia, més en general, a la nostra societat i proposar noves mesures, models i línies d'actuació que contribueixin a superar-ne les conseqüències i a definir nous models preventius, d'anàlisi i de tractament.
Contacte:
- Ferran Lavall (flavall@gencat.cat) / Tel. 93 269 18 22
- Alberto Córdoba (alberto.cordoba@gencat.cat) / Tel. 930 000 589
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
Podran ser beneficiaris d'aquests ajuts els equips de recerca de les universitats del sistema universitari de Catalunya, dels centres de recerca CERCA de Catalunya i de les infraestructures científiques i tècniques singulars amb personalitat jurídica pròpia i seu a Catalunya que tinguin grups de recerca reconeguts vigents.
Aquesta convocatòria està oberta a tots els àmbits, a totes les temàtiques relacionades amb l'impacte al món i, a Catalunya en particular, de la COVID-19, amb l'objectiu d'entendre com aquesta pandèmia, les anteriors i les que vindran, han de ser previngudes, estudiades i tractades de manera conjunta i sistemàtica. Tanmateix, es proposen alguns camps temàtics indicatius que es poden prendre com a referència, ampliar i coordinar, per fomentar la interdisciplinarietat.
Termini de presentació de sol·licituds: del dia 7 de setembre de 2020 fins a les 14:00:00h (hora local Barcelona) del dia 30 d'octubre de 2020
Entitats beneficiàries
1. Podran ser beneficiaris d'aquests ajuts els equips de recerca de les universitats del sistema universitari de Catalunya, dels centres de recerca CERCA de Catalunya i de les infraestructures científiques i tècniques singulars amb personalitat jurídica pròpia i seu a Catalunya que tinguin grups de recerca reconeguts vigents.
2. Els equips de recerca hauran d'estar formats, com a mínim, per deu investigadors/es, amb la composició següent:
-un investigador/a responsable del projecte, doctor/a i vinculat a la institució beneficiària estatutàriament o contractualment durant, com a mínim, tot el període d'execució del projecte
-nou investigadors/es doctors/es vinculats a una universitat catalana o a un centre de recerca CERCA.
3. Aquest equip mínim pot estar format per personal investigador de diferents universitats o centres CERCA de Catalunya. L'equip de recerca també pot incloure, a banda d'aquests deu membres, altres investigadores/es de diferents categories i d'altres institucions. També s'hi podran incloure persones que puguin aportar la seva expertesa des d'entitats que no es dediquin a la recerca.
4. Cada membre dels equips només podrà constar com a membre en un projecte i, per tant, només podrà constar en una sol·licitud d'aquesta convocatòria.
Requisits de les entitats beneficiàries
1. Per obtenir la condició de beneficiàries, les entitats a les quals queda vinculada la persona investigadora responsable del projecte, han de complir els requisits i les condicions següents:
a) Tenir la capacitat administrativa, financera i operativa per complir totes les obligacions que assumeixen amb l'acceptació de l'ajut regulat per aquestes bases.
b) Haver justificat degudament les beques o ajuts o premis concedits amb anterioritat a càrrec dels pressupostos de la Generalitat de Catalunya.
c) Estar al corrent de les obligacions tributàries amb l'Estat i amb la Generalitat de Catalunya, així com de les obligacions amb la Seguretat Social.
d) No trobar-se en cap de les circumstàncies que preveu l'article 13 de la Llei 38/2003, de 17 de novembre, general de subvencions.
e) Complir la normativa sobre propietat intel·lectual.
f) Presentar declaració sobre si s'han demanat o s'han obtingut altres ajuts públics o privats per a la mateixa activitat, i fer constar la relació detallada amb l'entitat condecent i la quantitat sol·licitada o obtinguda.
g) Fer constar, almenys en català, els rètols i les informacions de caràcter fix i que contenen el text que ha de figurar a l'interior dels centres laborals adreçats a les persones que hi treballen, d'acord amb la Llei 1/1998, de 7 de gener, de política lingüística.
h) Complir amb la quota de reserva per a la integració social del personal discapacitat que estableix la legislació vigent, si escau.
i) En el supòsit que la institució tingui una plantilla igual o superior a 25 persones, indicar, d'acord amb els agents socials, els mitjans que utilitzen per prevenir i detectar casos d'assetjament sexual i d'assetjament per raó de sexe i d'intervenir en llurs centres de treball, de conformitat amb la Llei 5/2008, de 24 d'abril, del dret de les dones a erradicar la violència masclista.
j) Estar donades d'alta en el cens de l'impost sobre activitats econòmiques en aquells supòsits en què sigui obligatori.
k) Estar inscrites al registre corresponent.
l) En el cas de les fundacions i associacions, haver adaptat els seus estatuts a la Llei 5/2011, de 19 de juliol, de modificació de la Llei 4/2008, de 24 d'abril, del llibre tercer del Codi civil de Catalunya, relatiu a les persones jurídiques.
m) En el cas de les fundacions, haver presentat els comptes anuals davant el Protectorat.
n) Complir la finalitat de la subvenció duent a terme l'activitat subvencionada en el termini que estableixi la convocatòria corresponent.
o) De conformitat amb el que estableix la Llei 17/2015, de 21 de juliol, d'igualtat efectiva de dones i homes, els beneficiaris de les subvencions han de presentar una declaració responsable en què manifestin no haver estat mai objecte de sancions administratives fermes ni de sentències fermes condemnatòries perquè han exercit o tolerat pràctiques laborals considerades discriminatòries per raó de sexe o gènere.
p) Les persones beneficiàries d'ajuts públics han d'adoptar una conducta èticament exemplar, abstenir-se de realitzar, fomentar, proposar o promoure qualsevol mena de pràctica corrupta i posar en coneixement dels òrgans competents qualsevol manifestació d'aquestes pràctiques que, a parer seu, sigui present o pugui afectar el procediment. Particularment s'abstindran de realitzar qualsevol acció que pugui vulnerar els principis d'igualtat d'oportunitats i de lliure concurrència. Amb caràcter general, assumeixen les obligacions següents:
- Observar els principis, les normes i els cànons ètics propis de les activitats, els oficis i/o les professions corresponents a l'activitat objecte de subvenció o ajut públic.
- No realitzar accions que posin en risc l'interès públic.
- Denunciar les situacions irregulars que es puguin presentar en les convocatòries de subvencions o ajuts o en els processos derivats d'aquestes convocatòries.
- Comunicar immediatament a l'AGAUR les possibles situacions de conflicte d'interessos.
- No sol·licitar, directament o indirectament, que un càrrec o empleat públic influeixi en l'adjudicació de la subvenció.
- No oferir ni facilitar a càrrecs o empleats públics avantatges personals o materials, ni per a ells mateixos ni per a terceres persones amb la voluntat d'incidir en el procediment d'adjudicació de la subvenció.
- Col·laborar amb l'AGAUR en les actuacions que aquesta realitzi per al seguiment o l'avaluació del compliment de les obligacions establertes en les bases reguladores i en la convocatòria, i particularment facilitar la informació que els sigui sol·licitada per a aquestes finalitats relacionades amb la percepció de fons públics.
- Complir les obligacions de facilitar la informació que la legislació de transparència imposa als adjudicataris, sens perjudici del compliment de les obligacions de transparència que els pertoquin de forma directa per previsió legal, en els supòsits establerts en l'apartat quart de l'article 3 de la Llei de transparència.
En cas d'incompliment dels principis ètics i regles de conducta serà aplicable el règim sancionador que preveu la Llei 19/2014, de 29 de desembre, i les sancions que preveu l'article 84 pel que fa a beneficiaris d'ajuts públics, sens perjudici d'aquelles altres possibles conseqüències que estableix la legislació vigent en matèria de subvencions.
2 L'acreditació d'aquests requisits s'ha de fer mitjançant la corresponent declaració acreditativa o declaració responsable que cal incorporar al formulari de sol·licitud.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Termini de presentació de sol·licituds: del dia 7 de setembre de 2020 fins a les 14:00:00h (hora local Barcelona) del dia 30 d'octubre de 2020
Terminis
Del 07/09/2020 al 30/10/2020Termini de presentació de sol·licituds: del dia 7 de setembre de 2020 fins a les 14:00:00h (hora local Barcelona) del dia 30 d'octubre de 2020
Aquest tràmit es pot fer per internet sense certificat digital o amb certificat digital.
L'imprès de sol·licitud normalitzat consta d'un formulari general i d'un annex. En el formulari general, que serà en format PDF, es demanen les dades d'identificació i les dades de la institució d'adscripció de l'investigador/a coordinador/a del projecte al qual quedarà vinculat l'ajut. Aquest formulari també incorpora la declaració responsable del compliment dels requisits previstos en aquestes bases reguladores.
Aquest formulari s'haurà d'emplenar i enviar seguint les instruccions que s'hi detallen, i un cop enviat, el sistema generarà una còpia d'aquest formulari amb un codi de barres. Aquest formulari amb el codi de barres s'haurà de signar electrònicament per la persona amb capacitat de representació legal de la institució i fer-la arribar al registre electrònic de l'AGAUR, mitjançant el tràmit Tramesa genèrica que hi ha disponible a l'Extranet de les Administracions Catalanes (EACAT) o bé via Petició Genèrica a través de Tràmits Gencat.
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep resposta de l’Administració?
Quan es rep resposta de l’Administració?
El termini legal màxim per resoldre aquesta convocatòria és de sis mesos comptadors des de l’endemà de la publicació d’aquesta resolució al DOGC.
Transcorregut aquest termini sense resolució expressa, l’ajut sol·licitat s’entén desestimat per silenci.
Quina resposta es rep?
Primerament, es publicarà la resolució d'inadmissió i/o desistiment de la sol·licitud al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
Posteriorment, la resolució de concessió serà notificada mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
Per tal de fer-ne més difusió, es podrà consultar el resultat de la resolució a la pàgina web de l’AGAUR i a la de la Secretaria d’Universitats i Recerca.
Es pot presentar un recurs?
La resolució de concessió indicarà els recursos que s’hi poden interposar.
-
Tercer pas
Acceptar l'ajut
L'acceptació de l'ajut s'ha de formalitzar mitjançant un document normalitzat signat per la persona amb capacitat de representació legal de l'entitat a la qual queda vinculat l'ajut i per [...]
L'acceptació de l'ajut s'ha de formalitzar mitjançant un document normalitzat signat per la persona amb capacitat de representació legal de l'entitat a la qual queda vinculat l'ajut i per l'investigador responsable del projecte, en el qual s'han de comprometre a complir totes les condicions que fixen les bases reguladores i la convocatòria.
A través del document d'acceptació, les entitats proposades com a beneficiàries també poden desistir de la subvenció o presentar la reformulació del projecte i del pressupost per adaptar-los a la subvenció proposada si l'import d'aquesta és inferior al sol·licitat, que en cap cas podrà comportar una modificació substancial del projecte. La subvenció s'atorgarà sobre el pressupost acceptat i la justificació haurà de ser respecte d'aquest pressupost.
En el supòsit d'haver presentat una reformulació del projecte i del pressupost, l'atorgament de la subvenció comporta l'acceptació de la reformulació.
El document normalitzat d'acceptació de l'ajut i el de distribució del pressupost es poden obtenir a les dependències de l'AGAUR (passeig de Lluís Companys, 23, 08010 Barcelona) i al seu lloc web (<http://agaur.gencat.cat/ca/inici>).
El document d'acceptació de l'ajut i la documentació preceptiva s'ha de presentar al registre electrònic de l'AGAUR, en un termini de 30 dies mitjançant el tràmit Tramesa genèrica que hi ha disponible a l'Extranet de les Administracions Catalanes (EACAT) o bé via Petició Genèrica a través de Tràmits Gencat.
En tot cas, és aplicable el que estableix l'article 16.4 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
Juntament amb el document d'acceptació, cal aportar la documentació següent:
a) Còpia de l'escriptura de constitució de l'entitat a la qual queda vinculat l'ajut i dels seus estatuts.
b) Còpia del document d'identificació del representant legal de l'entitat a la qual queda vinculat l'ajut i document acreditatiu dels poders.
c) D'acord amb l'article 15.2 de la Llei 19/2014, de 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, si l'import dels ajuts concedits és superior als 10.000 euros, cal aportar la declaració responsable de la informació relativa a les retribucions dels òrgans de direcció o administració, a l'efecte de fer-la pública, d'acord amb els criteris corporatius que s'adoptin o, si escau, d'acord amb el desenvolupament reglamentari corresponent.
En cas que alguns d'aquests documents ja s'hagin presentat en convocatòries anteriors de l'AGAUR, no cal presentar-los sempre que l'entitat sol·licitant presenti una declaració en la qual s'especifiquin aquests documents i la data en què es van presentar, i s'hi faci constar que encara són vigents. En aplicació del que estableix l'apartat d) de l'article 53 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, s'ha constatat que l'Administració de la Generalitat ja disposa, en el cas de les universitats i dels centres de recerca del programa CERCA, d'aquesta informació; en conseqüència, aquestes institucions no han de presentar la documentació que preveuen els apartats a), b) i c) d'aquesta base.
El document normalitzat d'acceptació es pot obtenir al lloc web de l'AGAUR (<http://www.agaur.gencat.cat>), i s'ha de fer arribar al registre electrònic de l'AGAUR, mitjançant el tràmit Tramesa genèrica que hi ha disponible a l'Extranet de les Administracions Catalanes (EACAT) o bé via Petició Genèrica a través de Tràmits Gencat.
S'entén que renuncien tàcitament a l'ajut les entitats que no hagin presentat el document d'acceptació i la resta de documentació dins del termini i en les condicions que preveuen aquestes bases reguladores i la convocatòria corresponent