Què has de saber?
Són ajuts adreçats a les universitats del sistema universitari de Catalunya per col·laborar en el finançament de recursos materials i ajuts tècnics i personals amb la finalitat de contribuir a garantir la igualtat d'oportunitats de l'alumnat amb discapacitat i evitar qualsevol mena de discriminació per motiu de discapacitat.
Contacte: ajuts.universitats.agaur@gencat.cat
- La sol·licitud l'ha de presentar la persona representant legal de la universitat. Per enviar i signar el formulari caldrà identificar-se amb un certificat digital de representació de persona jurídica.
- L’ús del formulari específic és obligatori i, per tant, l’incompliment d’aquest requisit tindrà com a conseqüència que la sol·licitud s’entengui per no presentada, d’acord amb l’article 66.6 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.
- Aquest tràmit només es pot fer per internet. La documentació que aportis per un altre canal no es tindrà en compte ni es computarà a efectes de data de presentació.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A les universitats públiques i privades del sistema universitari de Catalunya.
Els centres adscrits i altres centres dependents de la universitat que vulguin accedir a la convocatòria han d'incorporar-se a les sol·licituds formulades per la universitat d'adscripció.
El termini per sol·licitar l'ajut és des del 15 de desembre de 2023 i fins al 15 de gener de 2024 a les 14 h, hora local de Barcelona.
Documentació que cal adjuntar a la sol·licitud:
- Document annex de la memòria justificativa dels recursos sol·licitats.
- Document annex del pressupost previst amb l'ordre de prioritat.
El formulari incorpora la declaració responsable o acreditativa del compliment dels requisits previstos a la base 2.2 de les bases reguladores d'aquests ajuts.
- Les universitats beneficiàries dels ajuts s'han de comprometre a cofinançar, com a mínim, en un 30% la quantitat atorgada i per al recurs per al qual s'ha atorgat l'ajut.
- Cada universitat pot presentar una única sol·licitud en la qual s'ha d'incloure, en el document annex amb el pressupost previst i amb l'ordre de prioritat, tots els recursos que sol·licita, indicant de quin tipus de recurs es tracta:
- Accessibilitat.
- Ajuts tècnics especials.
- Suports personalitzats.
- Complir tots els requisits i les condicions que s'estableixen en la base 2.2 de les bases reguladores d'aquests ajuts.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Quantia de l'ajut
L'import màxim dels ajuts pot ser de fins a 45.000 € i com a màxim el 70% de la despesa elegible.
Tipus de recursos/despeses subvencionables
- Accessibilitat:
- Il·luminació d'espais.
- Senyalitzacions del campus i dels espais.
- Instal·lació de baranes.
- Protecció dels espais de risc.
- Adaptació de mobiliari.
- Eliminació de barreres d'accés a la comunicació oral i escrita i, especialment, la derivada de la consulta d'informació en entorns electrònics.
- Receptors de senyals acústics.
- Ajuts tècnics especials:
- Ajuts tècnics de tipus electrònic o informàtic, com ara programari adequat a les necessitats de l'alumnat, teclats adaptats, commutadors i reconeixement de veu per a accés alternatiu a l'ordinador.
- Material per escriure, enregistrar o escoltar a l'aula i qualsevol altre material que impliqui un desenvolupament de base tecnològica.
- Suport personalitzat:
- Suports personalitzats per a les activitats relacionades directament amb les activitats docents i de recerca (per exemple: suport a les pràctiques, al laboratori, desplaçaments intra-campus, etc.).
- Intèrprets de llengua de signes quan la seva utilització sigui precisa i per ajudar als estudiants amb problemes de salut mental en l’organització de grups d’ajuda mútua o suport grupal, sempre en coordinació amb la xarxa de salut mental.
- Accions que s’adrecen a orientar el professorat en l’atenció als estudiants amb problemes de salut mental i en la prevenció de possibles conflictes.
No són subvencionables les despeses següents:
- Les quotes de l'IVA suportades per a l'adquisició dels equipaments i els materials a les quals fan referència les bases reguladores d'aquests ajuts, a condició que siguin susceptibles de recuperació o compensació.
- Adaptacions o elements (rampes, ascensors, elevadors i plataformes) quan es tracti d’una obra nova o bé d’una obra major, manteniment de materials o d’edificis.
- Ordinadors, fotocòpies, lloguer d’aules o sales, cursos i estudis.
- Despeses corresponents al personal informàtic, personal assessor, becaris i becàries.
- Intervencions i tractaments individuals de l'àmbit de la salut, el personal dedicat a l’acció tutorial.
- Les despeses referents al personal del Servei d’atenció a la discapacitat i, en general, tot el personal que no estigui destinat a donar suport a persones amb discapacitat.
Avaluació i selecció
L'avaluació de les sol·licituds es farà en dues fases. Com a resultat de l'avaluació es generarà un valor d'avaluació expressat en una escala de l'1 al 10, amb dos decimals.
Primera fase: es farà una valoració tècnica per persones externes i expertes de la comunitat científica, d'acord amb el que preveu el Reglament d'Avaluació de l'AGAUR. Aquesta valoració donarà una puntuació global de la sol·licitud que s'expressarà en una escala de l'1 al 90 amb dos decimals.
La valoració de cada tipus de recurs es farà tenint en compte els criteris d'avaluació següents:
- Justificació raonada dels recursos sol·licitats i previstos, així com la coherència de les despeses a executar (30).
- Viabilitat tècnica i econòmica tenint present la proporció de cofinançament (fons propis), que com a mínim ha de ser del 30%, destinat al finançament del recurs per al qual se sol·licita l'ajut UNIDISCAT (30).
- Capacitat del recurs per atendre les necessitats de l'alumnat amb discapacitat i la transferibilitat o impacte per a la resta de les persones estudiants de la universitat (30).
Segona fase: consisteix en una valoració sobre el grau de compliment dels objectius dels ajuts en l'última convocatòria presentada i s'expressarà en una escala del 0 al 10. La valoració es farà a partir dels indicadors següents:
- Entre el 90% i el 100% - 10 punts.
- Entre el 81% i el 90% - 8 punts.
- Entre el 71% i el 80% - 6 punts.
- Entre el 61% i 70% - 4 punts.
- Entre el 50% i el 60% - 2 punts.
- Menor o igual al 49% - 0 punts.
Període d'execució:
- Recursos materials i els ajuts tècnics: s'han d'adquirir en el període comprès entre l'1 de gener de 2023 i el 15 de desembre de 2023 (ambdós inclosos). En conseqüència, no s'admetran les factures emeses amb anterioritat o posterioritat a les dates indicades.
- Recursos destinats al suport personalitzat: s'han de fer efectius durant tot l'any 2023. En conseqüència, no s'admetran les factures emeses amb anterioritat a l'1 de gener de 2023 i amb posterioritat al 31 de desembre de 2023.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Del 15/12/2023 al 15/01/2024Aquest tràmit només es pot fer per internet.
En cas que es presentin la sol·licitud o els tràmits mitjançant altres formularis, aquests es tindran per no presentats, d’acord amb l’article 16.8 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i, per tant, la data a partir de la qual s’entendrà presentada la sol·licitud o el tràmit serà la data d’entrada del formulari específic indicat.
-
Segon pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta de l'Administració?El termini legal màxim per resoldre la convocatòria és de sis mesos a comptar de l'endemà de la publicació dela convocatòria al DOGC. Transcorregut aquest [...]
Quan es rep la resposta de l'Administració?
El termini legal màxim per resoldre la convocatòria és de sis mesos a comptar de l'endemà de la publicació de
la convocatòria al DOGC. Transcorregut aquest termini sense resolució expressa, l'ajut sol·licitat s'entén
desestimat per silenciQuina resposta es rep?
La resolució de concessió dels ajuts es notifica mitjançant la seva publicació al tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya. Per tal de fer-ne una difusió més gran, i a efecte informatiu, es pot consultar el resultat de la resolució a la pàgina web de l’AGAUR. La resolució de concessió ha d’indicar els recursos que s’hi podran interposar.Es pot presentar un recurs?
La resolució exhaureix la via administrativa. Contra aquesta, es pot interposar recurs potestatiu de reposició davant el president o presidenta de la CEATSC, en el termini d’un mes des de la seva publicació al DOGC, o bé poden interposar directament un recurs contenciós administratiu davant el jutjat contenciós administratiu de Barcelona, en el termini de dos mesos des de la seva publicació, de conformitat amb el que preveuen els articles 123 i 124 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques, i els articles 8, 14 i 46 de la Llei 29/1998, de 13 de juliol, reguladora de la jurisdicció contenciosa administrativa. -
Tercer pas
Acceptar l'ajut
L'entitat sol·licitant té un termini de 20 dies naturals, a comptar des de l'endemà de la publicació de la proposta provisional de concessió per formalitzar l'acceptació de l'ajut. Ha de presentar la [...]
L'entitat sol·licitant té un termini de 20 dies naturals, a comptar des de l'endemà de la publicació de la proposta provisional de concessió per formalitzar l'acceptació de l'ajut. Ha de presentar la documentació següent:
- Un document normalitzat, signat per la persona representant de la universitat a la Comissió, en el qual es compromet a complir totes les condicions fixades a les bases reguladores i la convocatòria corresponent.
Aquest document es pot obtenir a la pàgina web de l'AGAUR o serà facilitat pel seu equip de gestió. - El compromís formal de finançament conjunt de la universitat beneficiària, signat per la persona competent que ha de ser obligatòriament d'un mínim del 30% de la quantitat atorgada i per al recurs per al qual s'ha atorgat l'ajut.
El document d'acceptació s'ha de presentar a l'AGAUR electrònicament i pots fer ús dels següents canals:
- Tràmit associat a un expedient AGAUR, que es pot trobar a l'apartat «Tràmits» del web de la Generalitat de Catalunya (<http://web.gencat.cat/ca/tramits/>).
- Plataforma EACAT a través de l'apartat “AGAUR - Trameses amb les universitats, els centres de recerca i altres organismes”, d'acord amb el que disposa l'article 14 de la Llei 39/2015,d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
- Un document normalitzat, signat per la persona representant de la universitat a la Comissió, en el qual es compromet a complir totes les condicions fixades a les bases reguladores i la convocatòria corresponent.
-
Quart pas
Justificar l'ajut
Les universitats beneficiàries han de justificar l'execució efectiva dels ajuts i acreditar-ho dins del termini que estableixi la convocatòria corresponent mitjançant els models normalitzats que [...]
Les universitats beneficiàries han de justificar l'execució efectiva dels ajuts i acreditar-ho dins del termini que estableixi la convocatòria corresponent mitjançant els models normalitzats que facilitarà l'AGAUR.
El termini màxim per justificar els ajuts atorgats finalitza el 31 de maig de 2024.
Per justificar l'ajut cal:
- Una memòria justificativa dels recursos adquirits signada pel vicerector o vicerectora competent en la matèria.
- La certificació de les despeses de l'activitat en què acrediti la inversió efectuada. En el certificat també s'hi han de fer constar degudament els justificants de les despeses efectuades amb els imports corresponents.
Només s'acceptaran les justificacions de les despeses per als recursos concedits i de les quals s'hagi fet el pagament efectiu abans de finalitzar el període de justificació.
La documentació justificativa de l'ajut s'ha de presentar a l'AGAUR electrònicament i pots fer ús dels següents canals:
- Tràmit associat a un expedient AGAUR, que es pot trobar a l'apartat «Tràmits» del web de la Generalitat de Catalunya (<http://web.gencat.cat/ca/tramits/>).
- Plataforma EACAT a través de l'apartat “AGAUR - Trameses amb les universitats, els centres de recerca i altres organismes”, d'acord amb el que disposa l'article 14 de la Llei 39/2015,d'1 d'octubre, del procediment administratiu comú de les administracions públiques.
En el cas que el cost final efectiu de l’activitat subvencionada sigui inferior al cost inicialment pressupostat es reduirà, en la mateixa proporció, la quantia de la subvenció atorgada.
Perquè es consideri acomplert l’objecte i la finalitat de la subvenció cal que la despesa mínima realitzada i justificada de l’activitat subvencionada sigui com a mínim el 50% de la despesa reconeguda en la resolució de concessió. Altrament, l’incompliment d’aquesta despesa mínima, comportarà la revocació de la subvenció atorgada.
-
Cinquè pas
Rebre l'ajut
L'import de l'ajut es lliurarà en dos pagaments:
L'import de l'ajut es lliurarà en dos pagaments:
- El corresponent al 80% del total concedit es realitzarà un cop formalitzada l'acceptació de l'ajut.
- El pagament del 20% restant s'efectuarà un cop verificat que s'ha acomplert la finalitat del projecte i comprovada la justificació de l'ajut atorgat.
Tràmits relacionats