Què has de saber?
Són ajuts destinats a les associacions d'estudiantat universitari per donar suport a activitats o projectes que potenciïn la internacionalització de l'associacionisme juvenil en l'àmbit universitari, i a les activitats de tipus científic, formatiu o social organitzades per associacions d'alumnat universitari de Catalunya.
Les activitats a desenvolupar s'han de realitzar durant el curs acadèmic que prevegi la convocatòria.
S'exclouen les activitats:
- Que tinguin una finalitat política, gremial o sindical.
- Que tinguin finalitats esportives o lucratives.
- De caràcter religiós i consistents en viatges turístics.
El procediment de concessió d'aquests ajuts és el de concurrència competitiva.
Tots els tràmits d'aquesta convocatòria són de tramitació telemàtica obligatòria.
Cal que signis el formulari amb el certificat digital de representant de persona jurídica de l'associació.
Si tens dubtes, pots informar-te'n en la pàgina web dels ajuts a les associacions d'estudiantat universitari de Catalunya (AEU) i, més concretament, en l'apartat de preguntes freqüents.
Contacte: ajuts.universitats.agaur@gencat.cat
- 7 de març de 2024: Publicada la proposta de resolució provisional dels ajuts a les associacions d'estudiantat universitari de Catalunya per al curs 2023-2024.
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
A les associacions d'estudiantat universitari de Catalunya:
- Inscrites al Registre de la Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, i demostrin que duen a terme activitats en el moment de presentar la sol·licitud.
- Vinculades a una de les universitats del sistema universitari de Catalunya i desenvolupi les seves activitats preferentment en el si de la comunitat universitària.
El termini per presentar la sol·licitud és del 20 de setembre fins al 16 d'octubre de 2023, a les 14:00 h (hora local de Barcelona), ambdós inclosos.
Documentació complementària que cal adjuntar al formulari de sol·licitud normalitzat:
- Document annex de la Memòria de l'activitat AEU per al curs acadèmic 2023-2024, segons model normalitzat.
- Certificat del vicerector o la vicerectora competent que acrediti la vinculació de l'associació a la universitat i que les activitats les duu a terme, preferentment, en l'àmbit universitari.
Pots presentar la documentació complementària després d'enviar sol·licitud en el termini establert, sempre i quan hagis enviat la sol·licitud en termini i amb el formulari normalitzat.
Per presentar els documents que manquen, si és el cas, has de fer servir el tràmit associat a un expedient AGAUR. Necessitaràs el codi ID associat a la teva sol·licitud (disponible en el justificant de rebuda). En aquest cas et caldrà la identificació digital de persona física. Ha de ser de la persona representant de l'associació o de qualsevol altra persona que tingui poders.
Poden sol·licitar aquests ajuts les associacions d'estudiantat universitari de Catalunya que compleixin els requisits següents:
- Estar inscrites al Registre de la Direcció General de Dret i d'Entitats Jurídiques del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya, i demostrar que duen a terme activitats en el moment de presentar la sol·licitud.
- Estar vinculades a una de les universitats del sistema universitari de Catalunya i desenvolupar les seves activitats preferentment en el si de la comunitat universitària.
Per obtenir la condició de beneficiàries, les associacions han de complir els requisits i les condicions descrites en la base 2.2 de les bases reguladores dels ajuts a les associacions d'estudiantat universitari de Catalunya (AEU).
L'acreditació d'aquests requisits es farà mitjançant la declaració acreditativa o la declaració responsable corresponent, que caldrà incorporar al formulari de sol·licitud.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Import de l'ajut
L'import màxim de l'ajut és de 3.000 €.
Període
Les activitats objecte de l'ajut s'han de realitzar durant el curs 2023-2024, des del 13 de setembre de 2023 i fins al 12 de setembre del 2024.
Criteris per valorar i ordenar les sol·licituds
- L'avaluació es farà per òrgans externs i experts de la comunitat científica, i aplicant la valoració d'1 a 10 segons els criteris següents:
- Adequació de l'activitat a l'objecte de les bases reguladores (10/100).
- Memòria de l'activitat (70/100).
- Memòria resumida de l'associació i memòria resumida d'activitats (20/100).
- Les sol·licituds es resoldran, segons disponibilitat pressupostària, mitjançant el procediment de concurrència competitiva. Es compararan les sol·licituds presentades en el termini establert i s'aplicarà la puntuació obtinguda, d'acord amb el punt anterior.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar l'ajut
Terminis
Del 20/09/2023 al 16/10/2023El termini per presentar la sol·licitud és del 20 de setembre fins al 16 d'octubre de 2023, a les 14:00 h (hora local de Barcelona), ambdós inclosos.
L'ús del formulari específic que pots trobar en aquest tràmit és obligatori i, per tant, fer servir qualsevol altre tràmit o formulari es tindrà per no presentat.
-
Segon pas
Acceptar l'ajut
L'acceptació de l'ajut s'ha de formalitzar mitjançant un document normalitzat signat per la persona representant legal de l'entitat, en el qual es comprometi a complir totes les condicions que fixen [...]
L'acceptació de l'ajut s'ha de formalitzar mitjançant un document normalitzat signat per la persona representant legal de l'entitat, en el qual es comprometi a complir totes les condicions que fixen aquestes bases reguladores i la convocatòria corresponent.
Juntament amb el document d'acceptació, cal presentar la documentació següent:
- Una còpia del DNI o del NIE de la persona representant legal de l'associació que sol·licita l'ajut, i un document que acrediti les facultats atorgades com a persona representant legal de l'associació (nomenament, poders, etc.).
- Una còpia dels estatuts de l'associació i, si escau, del seu reglament de funcionament.
- La distribució del pressupost de l'activitat, d'acord amb l'import concedit i seguint el model facilitat per l'AGAUR.
En el cas que alguns d'aquests documents ja s'hagin presentat en convocatòries anteriors de l'AGAUR, no cal presentar-los en aquest procés sempre que l'associació sol·licitant lliuri una declaració en la qual s'especifiquin aquests documents i la data en què es van presentar, i hi faci constar que encara són vigents.
L'acceptació de l'ajut s'ha de presentar en el termini de 15 dies naturals, a comptar de l'endemà de la publicació de la proposta provisional de concessió.
-
Tercer pas
Rebre la resposta de l'Administració
Quan es rep la resposta?
Quan es rep la resposta?
El termini màxim per resoldre les sol·licituds i notificar la resolució, degudament motivada, és de sis mesos a comptar des de la data de presentació de la documentació completa. Transcorregut aquest termini, si no s'ha notificat la resolució expressa, les persones interessades poden entendre desestimades les seves sol·licituds per silenci administratiu.
Les notificacions dels actes administratius i de resolució es farà per mitjà de la seva exposició al tauler electrònic de la Generalitat de Catalunya e-Tauler i al web de l'AGAUR.
Es pot presentar un recurs?
Contra les resolucions d'atorgament o denegació d'aquests ajuts, que exhaureixen la via administrativa, es pot interposar recurs de reposició en el termini d'un mes a comptar de l'endemà de la notificació, davant el president o la presidenta de la Comissió Executiva d’Ajuts Universitaris, o recurs contenciós administratiu, davant l'òrgan judicial que sigui competent en el termini de dos mesos.
-
Quart pas
Rebre l'ajut
L'import màxim de l'ajut és de 3.000 €. El pagament de l'import atorgat s'efectuarà, mitjançant transferència bancària al compte corrent indicat per l'associació beneficiària, en dos pagaments: El [...]
- L'import màxim de l'ajut és de 3.000 €.
- El pagament de l'import atorgat s'efectuarà, mitjançant transferència bancària al compte corrent indicat per l'associació beneficiària, en dos pagaments:
- El primer, corresponent al 50% del total concedit, es tramitarà un cop resolta definitivament la convocatòria i formalitzada l'acceptació per part de l'associació beneficiària.
- El pagament del 50% restant es farà quan es justifiqui la despesa realitzada, d'acord amb la base 19 de les bases reguladores.
-
Cinquè pas
Justificar l'ajut
Les associacions beneficiàries dels ajuts hauran de justificar l'execució efectiva de l'activitat subvencionada i acreditar-la fins al dia 29 de setembre de 2024, inclòs, presentant de forma [...]
Les associacions beneficiàries dels ajuts hauran de justificar l'execució efectiva de l'activitat subvencionada i acreditar-la fins al dia 29 de setembre de 2024, inclòs, presentant de forma electrònica a l'AGAUR la documentació corresponent.
La documentació que cal adjuntar en el tràmit de justificació és la següent:
- Una memòria justificativa (pendent d'actualització) de l'activitat que acrediti que s'ha dut a terme l'activitat subvencionada, indicant les activitats desenvolupades i els resultats obtinguts, i signada per la persona representant legal de l'entitat.
- Una certificació econòmica (pendent d'actualització), segons model normalitzat, que contingui:
- Una relació classificada de les despeses de l'activitat signada per la seva persona representant legal i per la persona tresorera, identificant el creditor, el número de factura o el document de valor probatori equivalent, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. En el cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost, s'ha de presentar una liquidació on s'indiquin i, si escau, es motivin les desviacions respecte al pressupost inicial.
- Una relació detallada dels altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, indicant-ne l'import i la procedència. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a altres subvencions, cal indicar la quantitat exacta o el percentatge imputat a cadascuna i identificar els òrgans que les han concedit.
Si tens dubtes pots consultar el document Guia de justificació dels ajuts AEU de l'any 2023 (pendent d'actualització).
No s'accepten ampliacions del termini d'execució del projecte sense una justificació prèvia, que, si escau, ha d'acceptar la Direcció Executiva de l'AGAUR. En cas de sol·licitar l'ampliació, la sol·licitud s'ha de presentar abans que finalitzi el període inicial d'execució.
Tràmits relacionats