Què has de saber?
Ajuts per a incentivar l'estada de joves universitaris en pràctiques acadèmiques externes remunerades en empreses situades en territoris rurals.
Contacte: igilb@gencat.cat
ATENCIÓ: La identificació digital per poder enviar la sol·licitud ha de ser una identificació digital de persona física. Us recomanem que utilitzeu l'identificador idCAT mòbil.
Per poder enviar la sol·licitud, NO són vàlids els certificats digitals de persones jurídiques o de representació.
- 10 de juliol de 2023: publicada la resolució de concessió dels ajuts al pràcticum ODISSEU per al curs 2022-2023 (ODISSEU).
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
Poden sol·licitar l’ajut les empreses o institucions que tinguin el lloc de treball situat en municipis rurals i vulguin acollir en pràctiques joves universitaris que cursin un títol oficial de grau o màster als centres del sistema universitari de Catalunya durant el curs acadèmic 2022-2023
22/05/2023 fins al 12/06/2023 a les 14.00h hora local de Barcelona
Documentació que s'ha d'adjuntar a la sol·licitud:
a) Document amb la descripció de les tasques; dades bàsiques de l'organització i les característiques de l'oferta de les pràctiques (tasques, horari, perfil del candidat, etc.), així com altres continguts que l'estudiant ha de desenvolupar en el marc de les pràctiques. Correspon al document presentat en fase de campanya.
b) Acta de selecció de l'estudiant escollit per part de l'entitat beneficiària, en què s'especifiquin els criteris de selecció i la priorització de candidats, si escau.
c) Declaració responsable o acreditativa dels requisits que preveu la base 2.2.
d) Còpia del document que acrediti la constitució de l'entitat beneficiària i dels seus estatuts, si s'escau. No cal presentar en cas d'autònoms o Ajuntaments.
e) Còpia del document d'identificació del representant legal de l'entitat beneficiària i document acreditatiu dels poders.
Els autònoms han de presentar últim rebut de pagament de quota d'autònoms i els Ajuntaments document acreditatiu que la persona que presenta la sol·licitud és el representant legal de l'entitat.
Es poden beneficiar d'aquests ajuts les empreses o institucions que compleixin els requisits següents:
a) Tenir el centre de treball en municipis d'aplicació de la metodologia Leader, determinats segons el Programa de desenvolupament rural de Catalunya (PDR) del període vigent.
b) Aportar un mínim de cofinançament a l'ajut que rep l'estudiant.
c) Complir els requisits que fixi cadascuna de les universitats en les quals els candidats estiguin matriculats, en matèria de convenis de cooperació educativa.
d) Haver presentat una sol·licitud en la fase de campanya de difusió d'ofertes de pràctiques dels ajuts al pràcticum Odisseu. Els requisits i el calendari de la campanya es publicaran al web del programa (<www.odisseujove.cat>).
e) Formalitzar el conveni de cooperació educativa corresponent, a tot tardar, abans de l'inici de les pràctiques i amb la durada mínima de 300 hores.
L'import de l'ajut és de 1.260 euros.
L'estudiant rebrà un ajut total brut mínim de set euros per hora de pràctiques, que li abonarà l'empresa o la institució. Aquest import inclou la quantia corresponent a l'ajut al pràcticum Odisseu, i també la part complementària que ha d'abonar l'empresa per assolir la quantia total mínima requerida. Aquest ajut mínim es pot incrementar en funció dels mínims requerits per a l'ajut a l'estudi a estudiants de cada universitat, o bé per voluntat de la mateixa empresa.
Aquests imports estan subjectes a retenció d'IRPF i a la resta de la normativa fiscal vigent.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar
Terminis
Del 22/05/2023 al 12/06/2023 -
Segon pas
Rebre resposta
Quan es rep la resposta de l'Administració?
Quan es rep la resposta de l'Administració?
El termini legal màxim per resoldre aquesta convocatòria és de sis mesos des de la publicació de la convocatòria corresponent al DOGC. Transcorregut aquest termini sense resolució expressa, l'ajut sol·licitat s'entén desestimat per silenci.
Es podran dictar resolucions parcials de concessió.Quina resposta es rep?
La resolució de concessió dels ajuts es notificarà a les entitats interessades mitjançant la seva publicació al tauler d’anuncis de l’AGAUR, al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya i, de manera informativa, a la pàgina web de l’AGAUR.
-
Tercer pas
Termini i forma de justificació
Les entitats beneficiàries dels ajuts han de presentar la justificació en el termini màxim d'un mes des de la finalització de l'estada de pràctiques de l'estudiant mitjançant els models normalitzats.
Les entitats beneficiàries dels ajuts han de presentar la justificació en el termini màxim d'un mes des de la finalització de l'estada de pràctiques de l'estudiant mitjançant els models normalitzats.
La documentació que cal adjuntar és la següent:
- Informe final de les pràctiques, segons el model normalitzat.
- Certificat econòmic de la persona responsable de l'empresa en què acrediti que s'ha pagat a l'estudiant l'import de l'ajut, segons el model normalitzat.
- Conveni de cooperació educativa, degudament signat.
La manca de justificació en els termes establerts pot comportar la revocació de l'ajut.
La documentació justificativa s'ha de presentar telemàticament mitjançant el tràmit associat a un expedient AGAUR.
-
Quart pas
Rebre l'ajut
El pagament es farà directament a l'entitat beneficiària un cop finalitzat el període de pràctiques i prèvia presentació de la documentació justificativa.
El pagament es farà directament a l'entitat beneficiària un cop finalitzat el període de pràctiques i prèvia presentació de la documentació justificativa.
Tràmits relacionats