Què has de saber?
L'objecte de la convocatòria Beatriu de Pinós és atorgar ajuts en règim de concurrència competitiva per a la contractació i la incorporació de personal investigador postdoctoral al sistema català de ciència i tecnologia.
Contacte: Marta Renato (marta.renato@gencat.cat) Tel. 93.781.97.89; Montse Boada (montse.boada@gencat.cat) Tel. 93.268.77.21
Termini de presentació de sol·licituds provisionals: Des de l’endemà de la data de la publicació d’aquesta Resolució al DOGC i fins al dia 5 de març de 2024 a les 14:00:00 h, hora local de Barcelona.
Termini de les institucions per confirmar o rebutjar la presentació de les sol·licituds provisionals: des del dia 15 de març i fins al dia 27 de març de 2024.
Resolució: Un cop transcorreguts uns mesos des de la resolució de la convocatòria, l’enllaç de l’e-tauler ja no estarà disponible. Podreu consultar la relació de persones beneficiàries al portal de transparència
IMPORTANT: Tots els tràmits d'aquesta convocatòria només es poden fer per mitjans electrònics.
Convocatòries anteriors: BP 2018, BP 2019, BP 2020, BP 2021, BP 2022
Organisme responsable
Altres organismes relacionats
Poden beneficiar-se d’aquests ajuts les universitats, els centres de recerca i les fundacions hospitalàries que tinguin seu a Catalunya. Queden exclosos d'aquestes bases els centres tecnològics, els centres de suport a l'activitat tecnològica i els centres de difusió tecnològica.
Termini de presentació de sol·licituds provisionals: Des de l’endemà de la data de la publicació d’aquesta Resolució al DOGC i fins al dia 5 de març de 2024 a les 14:00:00 h, hora local de Barcelona.
Termini de les institucions per confirmar o rebutjar la presentació de les sol·licituds provisionals: Des del dia 15 de març i fins al dia 27 de març de 2024.
Les persones candidates de qualsevol nacionalitat han de complir amb els requisits següents:
a) Haver obtingut el títol de doctor entre 01/01/2016 i 31/12/2021 (s'entén com a data d'obtenció del doctorat la data de lectura i aprovació de la tesi).
El període d'obtenció del títol de doctorat pot ser entre 01/01/2014 i 31/12/2021, si la persona candidata justifica qualsevol d'aquests supòsits durant aquest període:
- Haver gaudit d'un període de baixa per maternitat o paternitat.
- Haver tingut a càrrec menors de 6 anys.
- Haver tingut a càrrec persones amb una discapacitat física, psíquica o sensorial legalment reconeguda.
- Haver patit una malaltia greu o un accident que requereixi una intervenció de cirurgia major o un tractament en un centre hospitalari i que provoqui la incapacitació temporal per a l'ocupació o l'activitat habitual de la persona durant un període continuat mínim de 6 mesos. En queden exclosos els tractaments de cirurgia menor i cirurgia ambulatòria i els tractaments de rehabilitació realitzats fora del sistema hospitalari.
- Tenir reconegut l'estatus de persona refugiada segons la Convenció de Ginebra de 1951.
- Haver patit qualsevol de les situacions previstes a l'article 1 de la Llei orgànica 1/2004, de 28 de desembre, de mesures de protecció integral contra la violència de gènere.
- Tenir un grau de discapacitat igual o superior al 33% expedida per l'equip de valoració i orientació dels ISSN 1988-298X https://www.gencat.cat/dogc DL B 38014-2007 4/20 Diari Oficial de la Generalitat de Catalunya Núm. 9063 - 19.12.2023 CVE-DOGC-A-23349036-2023 centres d'atenció a les persones amb diversitat funcional de la Generalitat de Catalunya o equivalent.
b) Tenir, en el moment d'incorporar-se a l'entitat receptora, un mínim de dos (2) anys d'experiència postdoctoral fora de l'Estat espanyol. Aquesta experiència postdoctoral, independentment del tipus de vinculació, es pot haver dut a terme en institucions diferents, sempre que el període total d'estada postdoctoral sigui, com a mínim, de dos (2) anys.
c) Complir amb la regla de mobilitat següent: no haver residit a l'Estat espanyol més de 12 mesos en els darrers tres (3) anys anteriors a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. Tampoc no es compleix la regla de mobilitat si s'ha treballat a l'Estat espanyol més de 12 mesos en els darrers tres (3) anys anteriors a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas de les organitzacions que mitjançant un conveni aplicable a l'Estat espanyol tingui la consideració d'extraterritorial a aquests efectes no haver treballat a la institució més de 12 mesos en els darrers tres (3) anys anteriors a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds. En el cas del personal investigador refugiat, la regla de mobilitat s'aplica a partir de la data d'obtenció del reconeixement oficial de persona refugiada segons la Convenció de Ginebra de 1951.
Es reserva un (1) dels ajuts a persones candidates amb un grau de discapacitat igual o superior al 33% expedida per l'equip de valoració i orientació dels centres d'atenció a les persones amb diversitat funcional de la Generalitat de Catalunya o equivalent. En cas que cap persona no opti a aquest ajut, aquest es reassignarà procurant una distribució equilibrada per àmbits en funció de les sol·licituds presentades.
Les persones que optin a aquesta plaça ho hauran de fer constar i aportar la documentació acreditativa en el moment que l'AGAUR la requereixi. La no acreditació del grau de discapacitat implicarà el tractament de la sol·licitud com a ordinària. Les persones que optin a aquesta plaça hauran de complir els requisits previstos en l'apartat 4.1 d'aquestes bases reguladores.
Les persones candidates que estiguin gaudint d'un ajut Beatriu de Pinós no poden presentar-se a una nova convocatòria d'aquests ajuts.
No hi ha taxes associades a aquest tràmit.
Període d'execució i durada
Els ajuts concedits tenen una durada de 3 anys.
Les entitats beneficiàries dels ajuts han d’incorporar la persona candidata i formalitzar el contracte d’acord amb la normativa vigent corresponent dins del període comprès entre la data de publicació de la resolució de concessió al tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya (<https://seu.gencat.cat/ca/informacio-publica.html>) i l’1 d’abril de 2025.
Quantia de l'ajut
L'import de l'ajut per a la contractació del personal investigador és el que preveu la convocatòria corresponent. Aquesta quantitat finança el cost de cada contracte durant els tres (3) anys de l'ajut i inclou la retribució que ha de percebre el personal investigador i la quota patronal de la Seguretat Social. Els ajuts concedits se sotmeten al règim fiscal vigent en el moment del seu atorgament. La persona investigadora contractada ha de rebre el salari brut mínim que s'estableix a la convocatòria corresponent.
Addicionalment, l'ajut també compta amb un import per als costos d'indemnització per finalització del contracte per expiració del temps acordat, amb un import equivalent al previst per als contractes de durada determinada a l'article 49 del Text refós de la Llei de l'Estatut dels Treballadors amb un màxim per ajut previst a la convocatòria.
L'entitat beneficiària de l'ajut ha d'assumir qualsevol increment dels costos contractuals derivat de qualsevol incidència que s'esdevingui.
L'entitat beneficiària de l'ajut, pot incrementar el sou del personal investigador contractat i fer-se càrrec, a més, de la quota patronal de la Seguretat Social corresponent.
Addicionalment, l'ajut també compta amb un import complementari previst a la convocatòria. Aquest ajut s'adreça exclusivament a les accions que implementi la persona candidata durant el període de gaudi del contracte objecte de l'ajut i que ha de gestionar la mateixa entitat beneficiària. Aquest ajut complementari pot incloure els conceptes següents:
a) Activitats de formació i capacitació, com la realització de cursos de formació relacionats tant amb l'àmbit científic com amb la capacitació professional (aspectes de gestió, organització, emprenedoria, divulgació i comunicació científica, competències transversals, etc.).
b) Accions destacades de recerca, com l'assistència i la participació en conferències i congressos, la realització de treballs de camp o d'estades de recerca de curta durada a l'estranger.
c) Despeses directament relacionades amb les activitats de recerca desenvolupades per la persona candidata, com l'assistència a trobades i reunions internacionals, el finançament de subscripcions a associacions i revistes científiques, la compra de material bibliogràfic o de material fungible d'oficina i de laboratori, els serveis cientificotècnics especialitzats que no es puguin realitzar dins de la mateixa entitat d'acollida o l'adquisició de programari específic.
d) També s'hi poden incloure les despeses relacionades amb la publicació i el dipòsit de resultats i dades, inclosos els serveis tècnics de revisió, traducció i adaptació d'aquests.
e) Despeses associades a drets de propietat intel·lectual.
f) Un aparell informàtic d'ús personal de la persona candidata.
Les despeses derivades de la compra d'equipament d'oficina i equipament cientificotècnic, inclosos els ordinadors de tota mena excepte l'especificat en el punt f) d'aquesta base i els serveis tècnics d'instal·lació, de manteniment o reparació d'equipament d'oficina i d'equipament cientificotècnic o informàtic, les ha d'assumir l'entitat receptora i no poden constituir costos elegibles d'aquest ajut complementari.
L'ajut es pot reduir totalment o parcialment abans no es dicti la resolució definitiva de concessió a conseqüència de les restriccions que derivin del compliment dels objectius d'estabilitat pressupostària i sostenibilitat financera.
Passos a fer
-
Primer pas
Sol·licitar l'ajut
Les sol·licituds s'han de presentar per mitjans telemàtics en dues fases i s’han d’acompanyar amb la documentació que preveuen aquestes bases.
Terminis
Del 29/01/2024 al 05/03/2024Les sol·licituds s'han de presentar per mitjans telemàtics en dues fases i s’han d’acompanyar amb la documentació que preveuen aquestes bases.
a) Primera fase (sol·licitud provisional de la persona candidata):
La sol·licitud provisional la podrà presentar la persona candidata o la persona investigadora del grup de recerca receptor que ha de coordinar l'activitat de recerca de la persona candidata per via electrònica a través de l'apartat “Tràmits” del web de la Generalitat de Catalunya (<http://web.gencat.cat/ca/tramits/>) seguint les instruccions que s'hi indiquen.
En el marc d’aquestes bases, una persona candidata i una persona investigadora responsable només poden constar com a tals en una sola sol·licitud per a cada convocatòria.
L’imprès de sol·licitud normalitzat consta d’un formulari general i d’un document annex que s’ha d’adjuntar al formulari d’acord amb les instruccions del model normalitzat.
És imprescindible presentar el formulari amb l’annex per poder passar a la fase d’avaluació. L’ús del formulari i de l’annex normalitzats és obligatori i, per tant, l’incompliment d’aquest requisit tindrà com a conseqüència que la sol·licitud s’entengui per no presentada, d’acord amb l’article 66.6 de la Llei 39/2015, d’1 d’octubre.
Els projectes es presentaran preferentment en anglès per a la seva avaluació.
Atès que es tracta d'un procediment de concurrència competitiva, no s'admetran millores de la sol·licitud un cop transcorregut el termini de presentació de sol·licituds.
L'avaluació es realitzarà exclusivament sobre la informació aportada en el formulari i en els annexos corresponents. En el cas que la memòria es trobi en blanc o sigui il·legible, l'avaluació es realitzarà únicament sobre la informació aportada en el formulari en el termini de presentació inicial.b) Segona fase (a realitzar per l’entitat beneficiària de l’ajut):
Per accedir a la segona fase és imprescindible que les entitats sol·licitants hagin signat prèviament el conveni per al tractament de dades de caràcter personal en el marc de les convocatòries que gestiona l’AGAUR i per a l’accés a la seva aplicació de gestió d’ajuts (BOGA), segons el procediment que es pot trobar a la pàgina web de l'AGAUR (https://agaur.gencat.cat/ca/lagaur/procediment-de-presentacio-de-persones-juridiques/index.html)
Un cop transcorregut el termini de presentació de sol·licituds provisionals, s'obrirà un termini perquè les
entitats sol·licitants de l'ajut accedeixin a l'aplicació de gestió d'ajuts de l'AGAUR (BOGA) per confirmar o
rebutjar la presentació de les sol·licituds presentades per les persones candidates. Per confirmar la sol·licitud
provisional cal que la persona representant legal de l'entitat signi el document de confirmació que genera
BOGA i el presentin a l'AGAUR mitjançant la plataforma EACAT, o un altre registre electrònic oficial vàlid, dins
del termini establert a la convocatòria corresponent, els documents següents:
- El document de confirmació de les sol·licituds presentades que genera el BOGA.
- La declaració acreditativa del compliment dels requisits que estableix la base 3 d'aquestes bases reguladores,
i també dels derivats de la mateixa presentació. En aquest sentit, cal tenir en compte el que indica l'article
28.7 de la Llei 39/2015, d'1 d'octubre, el qual estableix que els interessats es responsabilitzen de la veracitat
dels documents que presenten.
Per continuar amb el tràmit, és imprescindible que la sol·licitud i la declaració acreditativa degudament
signades es presentin al registre electrònic de l'AGAUR dins del termini previst a la convocatòria.Aquest tràmit només es pot fer per internet.
Presentació de sol·licituds provisionals: No cal que disposeu d'idCATMòbil o certificat digital.
-
Segon pas
Resposta de l’Administració
Quan es rep la resposta?
Quan es rep la resposta?
El termini legal màxim de resolució és de sis mesos a partir de la publicació de la convocatòria al DOGC. Un cop hagi transcorregut aquest termini sense resolució expressa, l'ajut sol·licitat s'entén desestimat per silenci.
Quina resposta es rep i com?
Prèviament a la concessió dels ajuts, l’òrgan instructor ha de resoldre sobre la inadmissió o el desistiment de la sol·licitud, les quals es notificaran a la persona interessada mitjançant la publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat.
La resolució de concessió serà notificada a les persones interessades mitjançant la seva publicació al Tauler electrònic de l’Administració de la Generalitat de Catalunya.
Es pot presentar un recurs?
La resolució de concessió indicarà els recursos que s'hi poden interposar. -
Tercer pas
Enviament de documents
Els documents s'enviaran (amb signatures electròniques) a través d’un dels següents registres electrònics i en aquest ordre de preferència:
- Tràmit associat a un expedient AGAUR (aportació documentació i altres peticions) amb signatura de persona física i sempre que s’identifiqui el núm. d’expedient correctament (any(espai)BP(espai)expedient, per exemple, 0000 BP 00000) per a que es bolqui bé al nostre programa de gestió BOGA (Back Office Gestió d’Ajuts).
- EACAT (si s’està registrat com a ens).
-
Quart pas
Acceptar l'ajut
L'acceptació de l'ajut s'ha de formalitzar mitjançant un model normalitzat signat per la persona representant legal de l'entitat beneficiària, en el qual s'han de comprometre a complir aquestes bases [...]
L'acceptació de l'ajut s'ha de formalitzar mitjançant un model normalitzat signat per la persona representant legal de l'entitat beneficiària, en el qual s'han de comprometre a complir aquestes bases reguladores i la convocatòria corresponent.
A més del document d'acceptació, cal aportar la documentació següent:
a) Una còpia del DNI, el passaport o el NIE de la persona candidata.
b) Una còpia del títol de doctorat o del resguard de la sol·licitud d'expedició del títol de doctorat de la persona candidata. Si escau, un document on consti la data de lectura de la tesi (s'entén com a data d'obtenció del doctorat, la data de lectura i aprovació de la tesi).
c) Si escau, la documentació preceptiva de la persona candidata d'haver gaudit de la baixa maternal, del permís de paternitat o de la dedicació a fills menors de 6 anys, a persones amb discapacitat física, psíquica o sensorial, o a persones més grans de 65 anys que depenen de la persona candidata i que requereixen una dedicació especial, o bé haver patit una malaltia greu o un accident que requereixi una intervenció de cirurgia major o un tractament en un centre hospitalari i que provoqui la incapacitació temporal per a l'ocupació o l'activitat habitual de la persona durant un període continuat mínim de 6 mesos.
d) Una certificació per part del personal investigador responsable que ha tutelat o està tutelant l'estada o les estades postdoctorals desenvolupades fora de l'Estat espanyol de les activitats desenvolupades, en la qual s'indiquin les dates en què s'han dut a terme aquestes estades.
-
Cinquè pas
Pagament de l'ajut
L’import de l’ajut es lliurarà en tres pagaments:
L’import de l’ajut es lliurarà en tres pagaments:
El pagament del 50% de l'ajut per a la contractació de la persona candidata i el pagament del 100% de l'ajut complementari s'han de tramitar en el moment en què l'entitat receptora certifica la incorporació del personal investigador contractat, en el termini de dos mesos a partir de l'endemà de fer-se efectiva, mitjançant la presentació de la següent documentació:
a) La còpia del contracte signat, en què figuri la retribució anual bruta, la durada i les dates del contracte i el lloc de prestació dels serveis del doctor o la doctora
b) L'escrit de la persona investigadora del grup de recerca receptor que ha de coordinar l'activitat de recerca de la persona candidata on consti la data d'incorporació al seu lloc de treball i el pla personalitzat de desenvolupament professional de la persona candidata (model normalitzat).
El segon pagament és del 30% de l'ajut per a la contractació de la persona candidata i s'ha de tramitar en el moment en què l'entitat beneficiària de l'ajut presenta a l'AGAUR la memòria cientificotècnica de seguiment, d'acord amb el que disposa la base 26.
El pagament restant del 20% de l'ajut per a la contractació de la persona candidata, i, si escau, del 100% de la indemnització fi d'obra s'efectuarà un cop presentada i revisada la justificació de l'ajut atorgat, d'acord amb el que preveuen aquestes bases reguladores.
D'acord amb el que estableix l'article 24 de la Llei 5/2007, de 4 de juliol, de mesures fiscals i financeres, en el moment de l'acceptació, i per fer el pagament de l'ajut, l'AGAUR comprovarà d'ofici si les entitats beneficiàries estan al corrent de les obligacions tributàries i davant la Seguretat Social. En cas que no sigui possible aquesta comprovació, l'AGAUR requerirà a les entitats beneficiàries l'aportació de les certificacions positives acreditatives d'estar-ne al corrent.
-
Sisè pas
Incorporar a la persona candidata
Les entitats beneficiàries dels ajuts han d'incorporar la persona candidata i formalitzar el contracte d'acord amb la normativa vigent corresponent dins del període comprès entre la data de [...]
Les entitats beneficiàries dels ajuts han d'incorporar la persona candidata i formalitzar el contracte d'acord amb la normativa vigent corresponent dins del període comprès entre la data de publicació de la resolució de concessió al tauler electrònic de l'Administració de la Generalitat de Catalunya i la data prevista a la convocatòria.
No s'acceptaran substitucions més enllà d'un mes després de l'endemà de la data màxima d'incorporació prevista en la convocatòria.
-
Setè pas
Seguiment de l'ajut
Per valorar el compliment dels objectius que preveu la sol·licitud, l'entitat beneficiària de l'ajut ha de presentar, durant el 18è mes de contracte, una memòria cientificotècnica.
Per valorar el compliment dels objectius que preveu la sol·licitud, l'entitat beneficiària de l'ajut ha de presentar, durant el 18è mes de contracte, una memòria cientificotècnica.
-
Vuitè pas
Justificar la finalització de l'ajut
Les entitats beneficiàries han de justificar l'execució efectiva dels projectes i acreditar-ho durant els dos mesos següents a la finalització de l'ajut, independentment de la causa que el motivi.
Les entitats beneficiàries han de justificar l'execució efectiva dels projectes i acreditar-ho durant els dos mesos següents a la finalització de l'ajut, independentment de la causa que el motivi.
La documentació que cal adjuntar és la següent:
a) Memòria cientificotècnica explicativa del compliment dels objectius i la finalitat de l'ajut, amb indicació de les activitats dutes a terme i dels resultats obtinguts, signada per la persona candidata contractada i per la persona investigadora del grup de recerca receptor que ha coordinat l'activitat de recerca de la persona candidata. Aquesta memòria ha de seguir el model normalitzat i s'ha de lliurar en suport electrònic. Si escau, cal omplir l'apartat d'aspectes ètics i aportar la documentació acreditativa dels aspectes ètics de les activitats desenvolupades. Aquesta memòria inclou també un certificat de la persona investigadora del grup de recerca receptor que ha coordinat l'activitat de recerca de la persona candidata que acrediti el treball o el projecte de recerca desenvolupat i les dates en què s'ha dut a terme, amb la signatura de la persona amb capacitat de representació legal de l'entitat.
b) Una certificació del cost de contractació de la persona candidata durant el període de l'ajut detallat mensualment per tot el període de l'ajut (despesa salarial i quota patronal), expedida amb la signatura de la persona amb capacitat de representació legal de l'entitat. Si es requereix, les entitats beneficiàries han de posar a disposició de l'AGAUR la documentació necessària per poder gestionar les incidències corresponents a la contractació.
c) Una relació classificada de les despeses efectuades amb l'ajut complementari, signada per la persona representant legal, amb identificació del concepte, el creditor, el número de la factura o el document de valor probatori equivalent, l'import, la data d'emissió i, si escau, la data de pagament. En el cas que la subvenció s'atorgui d'acord amb un pressupost, s'ha de presentar una liquidació en què s'indiquin i, si escau, es motivin, les desviacions respecte al pressupost inicial. Aquesta relació de despeses ha de seguir el model normalitzat.
Si es produeix una renúncia parcial que implica la justificació d'un període de contractació inferior als 18 mesos, l'import màxim justificable de l'ajut complementari és el que preveu la convocatòria corresponent.
d) Si escau, una relació detallada dels altres ingressos o subvencions que hagin finançat l'activitat subvencionada, amb indicació de l'import i la procedència. Quan els justificants de les despeses s'imputin parcialment a altres subvencions, caldrà indicar la quantia exacta o percentatge imputat a cadascuna, amb identificació dels òrgans que les han concedit.
En el cas que el cost final efectiu de l'activitat subvencionada sigui inferior al cost inicialment pressupostat, es reduirà, en la mateixa proporció, la quantia de la subvenció atorgada.
Tràmits relacionats